لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

ده‌ها کشته و زخمی در حمله انتحاری به شبه‌نظامیان شیعه عراق


نیروهای ارتش عراق در «جرف الصخر»
نیروهای ارتش عراق در «جرف الصخر»

دوشنبه در پی دو حمله با خودروهای بمب‌گذاری شده، که یکی از آنها حمله‌ای انتحاری به نیروهای ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه هوادار دولت بود، دست‌کم ۳۸ نفر کشته شدند.

مرگبارترین حمله پنجم آبان ماه در نزدیکی شهر عمدتا سنی‌نشین «جرف الصخر» در ۶۰ کیلومتری جنوب‌غرب بغداد، در یک ایست بازرسی رخ داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در پی انفجار انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری شده دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند که به گفته پلیس بیشتر آنها شبه‌نظامیان شیعه هوادار دولت بودند.

شبکه خبری العربیه شمار کشته‌شدگان را به نقل از مقام‌های پلیس و ارتش ۲۷ نفر گزارش داده است.

حمله در نزدیکی «جرف الصخر» درحالی انجام می‌شود که نیروهای عراقی طی روزهای آغاز هفته، پس از ماه‌ها نبرد، توانسته بودند این شهر را از تصرف شبه‌نظامیان افراطی «حکومت اسلامی» خارج کنند.

بنا بر گزارش‌های گوناگون، شماری بین ۲۵ تا ۶۰ نفر نیز در پی این حمله زخمی شده‌اند.

«جرف الصخر» در ماه میلادی ژوئیه به دست نیروهای حکومت اسلامی افتاده بود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این شهر اهمیت ویژه‌ای برای نیروهای عراقی دارد، چرا که به آنها کمک می‌کند تا شبه‌نظامیان اسلام‌گرا را از پیشروی به سوی پایتخت بازدارند.

از سوی دیگر این شهر در نزدیکی پایتخت در میانه راهی قرار دارد که گاه شیعیان عراق برای رفتن به کربلا از آن گذر می‌کنند. از آنجایی که عاشورا نزدیک می‌شود طی روزهای آینده گروهی از شیعیان راهی کربلا خواهند شد.

عاشورا و مراسم آن در عراق پیشتر با خشونت‌ها و حملاتی مرگبار روبه‌رو شده است.

شب دوشنبه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد، در محله‌ای در نزدیکی چندین مغازه‌ و رستوران‌، دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG