لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۷

«حکومت اسلامی» حملات به نیروهای کرد سوریه را از سر گرفته است


یک عضو «یگان‌های مدافع خلق» در نزدیکی حسکه
یک عضو «یگان‌های مدافع خلق» در نزدیکی حسکه

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای گروه افراطی موسوم به «حکومت اسلامی» دست به انجام حملاتی علیه نیروهای کرد در سوریه زده و توانسته‌اند یکی از مناطقی، که پیشتر از دست داده بودند را مجددا به کنترل خود درآورند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، که از لندن بر اوضاع آن کشور نظارت دارد، می‌گوید افراطیون توانسته‌اند منطقه عین ‌عیسی را از کنترل نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» خارج کنند.

عین ‌عیسی که منطقه‌ای با اهمیت راهبردی محسوب می‌شود در ۵۰ کیومتری شمال رقه، پایگاه اصلی حکومت خودخوانده اسلامی و در جاده اصلی شرق به غرب، بین حلب و موصل در عراق، قرار دارد.

این شهر در اوایل تیر ماه، پس از کنترل پادگان «تیپ ۹۳» به دست نیروهای کرد درآمده بود.

دو روز پیش از این رقه زیر حملات شدید هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفت. حملاتی، که به گفته وزیر دفاع آمریکا، با هدف تضعیف افراطیون صورت گرفته است تا موفق به پیشروی مجدد نشوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای کرد می‌گویند در تلاش برای بازپس‌گیری عین‌ عیسی هستند.

حالی‌که درگیری‌ها همچنان در اطراف این منطقه ادامه دارد، «یگان‌های مدافع خلق» به سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه گفته‌اند کنترل روستایی در نزدیکی آن را در اختیار گرفته‌اند.

این گزارش‌ها در عین حال حاکی‌ست که تانک‌ها با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف در موقعیت حمله به نیروهای حکومت خودخوانده اسلامی قرار دارند.

از روز دوشنبه ۱۵ تیر ماه که درگیری‌ها شدت گرفته است، دست‌کم ۳۴ نفر از اعضای این گروه کشته و ۴۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

انفجار انتحاری علیه نیروهای اسد

از سوی دیگر در بخش غربی شهر حلب، که در دست دولت مرکزی سوریه است، انفجاری انتحاری که مسئولیت آن را گروه «جبهه النصره» بر عهده گرفته، به کشته شدن ۲۵ نفر از سربازان و نیروهای هوادار اسد انجامیده است.

گروه «جبهه النصره» از شاخه‌های القاعده در سوریه به شمار می‌رود. این گروه و بخشی دیگر از مخالفان اسد، کنترل بخش شرقی حلب را در دست دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید انتحاری‌کننده، سوار بر خودوریی، خود را «جلوی یتیم‌خانه‌ای در منطقه الزهرا، که نیروهای حکومت سوریه از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کنند» منفجر کرده است.

در پی این انفجار انتحاری، بین نیروهای هوادار اسد و گروه‌های مخالف تیراندازی رخ داده است.

مناطق مختلف حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، که زمانی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و صنعتی سوریه به شمار می‌رفت، طی سال‌های گذشته به خرابه‌های تبدیل شده‌اند که میان نیروهای حکومتی و مخالفان آنها تقسیم شده است.

XS
SM
MD
LG