لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۵

عراق: سخنگوی داعش زخمی شده است


تصویری از عدنانی از سال ۲۰۱۲
تصویری از عدنانی از سال ۲۰۱۲

ارتش عراق می‌گوید، ابومحمد عدنانی، سخنگوی گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش)، در پی حمله‌ای هوایی در استان انبار، مجروح شده است.

در بیانیه ۱۷ دی‌ماه ارتش عراق آمده «گزارش‌های تائیدشده‌ای وجود دارد که تروریست موسوم به ابومحد العدنانی، سخنگوی داعش، در جریان حمله هوایی در منطقه بروانه زخمی شده است.»

بنا بر این گزارش عدنانی، «خون زیادی از دست داده» و به موصل انتقال داده شده است.

موصل پایگاه مرکزی گروه موسوم به حکومت اسلامی در مناطق اشغال‌شده در عراق است.

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش‌های ائتلاف به رهبری آمریکا، می‌گوید «بیش از ۱۰۰ تن» از اعضای «حکومت اسلامی»، طی حملات هوایی هفته جاری، در بروانه و اطراف آن، کشته شده‌اند. حملات هوایی ائتلاف برای کمک به پیشروی نیروهای نظامی عراق در نبردهای زمینی علیه «داعش» انجام می‌شود.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده ۱۶ دی ماه گفته بود افراطیون «حکومت اسلامی» تا ۴۰ درصد از قلمرو خود را در عراق از دست داده‌اند و اکنون در «لاک دفاعی» قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش موسسه بروکینگز، اتاق فکری در واشینگتن، عدنانی اهل ادلب در سوریه است و پیشتر نیروهای آمریکایی، یک بار او را در عراق به زندان انداخته بودند.

ابومحمد عدنانی از سال ۲۰۱۴ میلادی رئیس دستگاه تبلیغاتی «داعش» است. این گروه طی سال‌هایی که توانسته بخش‌هایی از سوریه و عراق را به تصرف خود درآورد، به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی فعال است و از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تهیه پیام‌ها، فیلم‌ها و حتی نشریات خود بهره می‌برد.

خبرگزاری رویترز به نقل از ویلیام مک‌کانتس، محققی در موسسه بروکینگز، می‌گوید اگر خبرهای مربوط به عدنانی درست باشد، ضربه سختی به گروه خورده و اگر قادر به فعالیت نباشد به این معنی‌ست که ابوبکر بغدادی (خلیفه خودخوانده داعش)، مشاور مهمی را از دست داده است.

XS
SM
MD
LG