لینک‌های قابلیت دسترسی

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ تهران ۱۱:۳۸ - ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶

واحد حقوقی دفتر ریاست‌جمهوری ایران، از سوی اسحاق جهانگیری، به دلیل آنچه انتشار و بازنشر «اخبار غیرواقعی» در مورد محکومیت او در دیوان محاسبات عنوان شده، علیه هفته‌نامه «۹ دی» و وب‌سایت «رجانیوز» شکایت کرده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، می‌گوید به دنبال انتشار «خبری خلاف واقع» در هفته‌نامه «۹ دی» و بازنشر آن در وب‌سایت «رجانیوز»، این شکایت مطرح شده است.

به گزارش ایرنا این خبر «خلاف واقع» به موضوع محکومیت اسحاق جهانگیری در دیوان محاسبات کشور مربوط می‌شود.

پیش از این روزنامه رسالت، معاون اول رئيس‌جمهوری ايران را متهم کرده بود در زمانی که به عنوان وزير صنايع و معادن مشغول به کار بوده، «پرونده تخلفی به مبلغ بيش از شش ميليارد تومان» در ديوان محاسبات کشور عليه او وجود داشته است.

اما خبرگزاری دولتی ایران می‌گوید این خبر تکذیب شده و تکذیبیه آن نیز در رسالت منتشر شده بود. با این همه «۹ دی» و «رجانیوز» اقدام به انتشار و بازنشر خبر محکومیت کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا، ۳۰ شهریور ماه، از قول دادستان کل دیوان محاسبات، نقل کرده است که «سند و مدرکی قابل اتکا مبنی بر انتساب موضوع (پرونده شش میلیاردی) به آقای جهانگیری وجود ندارد».

اسحاق جهانگیری از منتقدان سرسخت دولت‌های پیشین به ریاست محمود احمدی‌نژاد است.

او طی ماه‌های گذشته بارها اتهام‌های مالی گوناگونی را علیه مقام‌های دولت‌ نهم و دهم مطرح کرده است.

از سوی دیگر وکیل محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین، نیز گفته شکایتی از آقای جهانگیری به خاطر اتهام‌هایی که وارد کرده، طرح کرده است.

معاون اول حسن روحانی از شکایت مطرح شده، استقبال کرده بود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران، هشتم شهریور ماه گفته بود «آقای جهانگیری دفاعیه مورد نظر خودش را تهیه کرده است و کار دفاعش را انجام خواهد داد».

هفته‌نامه ۹ دی به مدیر مسئولی حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، و وب‌سایت رجانیوز، هر دو از رسانه‌های نزدیک به طیف تندروی اصول‌گرایان به شمار می‌روند.

هیئت نظارت بر مطبوعات ایران، در ۱۲ مرداد ماه، طی «بررسی عملکرد» رسانه‌ها درباره مذاکرات اتمی ایران و شش قدرت جهانی، هفته‌نامه ۹ دی را توقیف و پرونده آن را به دادگاه فرستاده بود.

وب‌سایت رجانیوز نیز در آن زمان تذکر دریافت کرده بود.

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG