لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

محکومیت شرکت «جانسون اند جانسون» در پی شکایت خانواده بیمار سرطانی


دفتر مرکزی جانسون اند جانسون در نیوجرسی
دفتر مرکزی جانسون اند جانسون در نیوجرسی

شرکت محصولات بهداشتی «جانسون اند جانسون»، به دلیل شکایت خانواده یک قربانی بیماری سرطان، به پرداخت ۷۲ میلیون دلار غرامت محکوم شده است.

یک قاضی ایالت نیوجرسی، که دفتر مرکزی «جانسون اند جانسون» در آن واقع است، این شرکت را به پرداخت هفتاد و دو میلیون دلار غرامت به خانواده یک بیمار سرطانی محکوم کرد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، خانواده این بیمار، مرگ او را به استفاده از محصولات بهداشتی «جانسون اند جانسون» مانند پودر بچه و شامپو مربوط می‌دانند.

جاکلین فاکس، بیماری که در سال ۲۰۱۳ در اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست داد، اعلام کرده بود که به مدت ۳۵ سال از محصولات «جانسون اند جانسون» استفاده کرده است، تا اینکه متوجه شده مبتلا به سرطان است.

به گزارش رویترز، این قاضی «جانسون اند جانسون» را به تقلب، سهل‌انگاری و توطئه سازی در روال دادگاه مدنی محکوم کرده است.

وکیل این خانواده به خبرنگاران گفته است که «جانسون اند جانسون» از سال‌های ۱۹۸۰ به ریسک‌پذیری محصولاتش واقف بوده، اما به مردم و سازمان‌های نظارتی «دروغ می‌گفته است».

هر چند که این خانواده توانسته در دادگاه برنده شود، اما در بین متخصصان سرطان‌شناسی در خصوص رابطه مستقیم پودر تلک‌، که در محصولات «جانسون اند جانسون» از آن استفاده می‌شود، و سرطان اختلاف نظر وجود دارد.

تحقیقات فراوانی در مورد رابطه این پودر و سرطان دهانه رحم در زنان انجام شده، اما نتایج یکسان نبوده است. در برخی مشاهدات استفاده از این پودر در زمان کودکی، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان بالغ کمی بالا می‌برد، اما در برخی دیگر، هیچ رابطه‌ای بین این دو یافت نشده است.

انتشار خبر محکومیت «جانسون اند جانسون» در دادگاه، باعث وحشت برخی مصرف‌کنندگان شده و رسانه های اجتماعی مانند تویتر به بستری برای ابراز این وحشت و همینطور هشدار به بقیه مصرف‌کنندگان تبدیل شده است.

«جانسون اند جانسون» یک شرکت قدیمی و مشهور تولیدکننده محصولات بهداشتی به‌خصوص برای کودکان است.

XS
SM
MD
LG