لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۸

انفجار «انتحاری» بزرگی در کابل یک کاروان خارجی را هدف قرار داد


صبح سه‌شنبه ۲۵ شهریور انفجاری بزرگ در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل یک کاروان نظامی خارجی را هدف قرار داد؛ به گفته پلیس افغانستان انفجاری بزرگ که یک کاروان نظامی خارجی را در روز سه‌شنبه هدف قرار داد، «انتحاری» بوده است

این حمله بزرگ‌ترین از این دست طی هفته‌های گذشته در پایتخت آن کشور است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید شبه‌نظامیان طالبان در حساب شناخته‌شده‌ای از آنها در توئیتر، مسئولیت انفجار را برعهده گرفته‌اند.

انفجار در ساعت هشت صبح به وقت محلی در نزدیکی ورودی سفارت آمریکا در کابل که به شدت تحت محافظت قرار دارد و در ساعات پر رفت و آمد صورت گرفته است.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه می‌گوید این انفجار قربانی برجای گذاشته است. اما هنوز شمار دقیق قربانیان مشخص نیست.

همین خبرگزاری می‌گوید گروهی از نیروهای خارجی در کنار جاده به کمک کسانی که در کاروان بوده‌اند، مشغول شده‌اند. ملیت این افراد نیز هنوز مشخص نیست.

دست‌کم یکی از خودروها که در عین حال نزدیک دادگاه عالی افغانستان و یک پایگاه نظامی بوده، منهدم شده است.

در سفارت آمریکا صدای آژیر هشدار شنیده شده است.

محمد فرید افضلی، رئیس دایره تحقیقات جنایی پلیس کابل، به خبرگزاری فرانسه گفته است «این حمله انتحاری و با خودروی بمب‌گذاری شده انجام گرفته و هدف آن کاروانی نظامی در مسیر فرودگاه بود».

این حمله بزرگ، نخستین از این دست طی هفته‌های گذشته است و در حالی صورت گرفته که اختلافات سیاسی میان دو رقیب اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور همچنان ادامه دارد.

این دو سیاستمدار؛ عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، روز دوشنبه مذاکراتی تازه را برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در افغانستان و تصمیم‌گیری در مورد دولتی که قرار است به جای دولت حامد کرزی روی کار بیاید، آغاز کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG