لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۷

سخنگوی کرملین: متاسفانه نمی‌دانیم چه زمانی گفت‌وگو با دولت جدید آمریکا ممکن شود


دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید «ما هیچ تصور بهتری از این‌که چه زمانی باب گفت‌وگو باز خواهد شد، نداریم»
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید «ما هیچ تصور بهتری از این‌که چه زمانی باب گفت‌وگو باز خواهد شد، نداریم»

سخنگوی کاخ کرملین از آنچه «هیجانات» ایجادشده در آمریکا در ارتباط با روسیه نامیده، انتقاد کرده و در عین حال می‌گوید طی هفته‌های گذشته پیشرفت خاصی در روابط دولت جدید ایالات متحده، و مسکو و یا زمان گفت‌وگوی احتمالی میان طرف‌ها، ایجاد نشده‌است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، ۲۲ اسفند ماه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته است مسکو در حال از دست دادن امید خود به دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و فقدان پیشرفت در بهبود روابط دو طرف است.

آقای ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، از علاقه خود به بهبود روابط با روسیه و یا همکاری‌هایی در زمینه مسائلی مانند مبارزه با تروریسم سخن گفته بود. او در عین حال از ولادیمیر پوتین نیز، به‌عنوان یک رهبر سیاسی، ستایش کرده بود.

اما از زمان پیروزی آقای ترامپ به این‌سو، موضوع اتهام دخالت‌های سایبری روسیه در انتخابات آمریکا برای تاثیرگذاری بر نتیجه آن، و یا روابط و تماس‌های شماری از مشاوران او و یا دیدارهای شماری از مقام‌های دولتی با سفیر روسیه در واشینگتن مطرح شده‌است.

پسکوف در مصاحبه خود با سی‌ان‌ان گفته طی هفته‌های گذشته پیشرفت خاصی در جریان گفت‌وگوهای احتمالی میان واشینگتن و مسکو شکل نگرفته است: «متاسفانه ما هیچ تصور بهتری از این‌که چه زمانی باب گفت‌وگو باز خواهد شد، نداریم».

سخنگوی کرملین از «هیجان‌های» ایجادشده در رابطه با روسیه، در صحنه سیاسی ایالات متحده، نیز انتقاد کرده‌است: «ما این موضوع را یک عامل واقعا خطرناک در آینده روابط دو طرفه می‌بینیم و از صمیم قلب می‌خواهیم شاهد پایان منطقی این هیجانات باشیم».

پیش از این مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری، پس از آن‌که آشکار شد در مورد دیدار خود با سفیر روسیه، اطلاعات گمراه‌کننده‌ای به معاون رئیس‌جمهوری داده، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آقای ترامپ، همزمان، از انتشار گزارش‌هایی که در نهایت به استعفای مشاور امنیت ملی‌اش انجامید انتفاد، و آن‌ها را «افشای غیرقانونی» اطلاعات نامیده بود.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در پی انتشار موضوع دیدار جف سشنز، دادستان کل آمریکا با سفیر روسیه نیز گفته است به آقای سشنز «اعتماد کامل» دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز موضوع دیدارهای مشاوران و نزدیکان آقای ترامپ با سفیر روسیه را «جوسازی» توصیف کرده‌است.

در حال حاضر پنج کمیته مختلف در کنگره ایالات متحده مشغول بررسی یا تحقیق مسائلی مربوط به روسیه هستند.

XS
SM
MD
LG