لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

مرکل: آلمان آماده تحریم شدیدتر ایران است


 آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز شنبه در کنفرانس امنيتی مونيخ اعلام کرد که اگر پيشرفتی در مذاکرات با ايران در مورد برنامه هسته ای اين کشور حاصل نشود، آلمان آماده به اجرا گذاشتن تحريم های شديدتر عليه تهران است.

خانم مرکل افزود ما خواستار راه حلی ديپلماتيک برای بحران هسته ای ايران هستيم.

وی افزود من فکر می کنم که سياست دولت جديد آمريکا در قبال برنامه هسته ای ايران در ماه های آينده برای ما مشخص می شود.

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، گفته است واشينگتن آمادگی دارد تا برای رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ايران با تهران وارد مذاکره شود.

فرانک والتر اشتاين ماير، وزير امور خارجه آلمان، پيشتر در افتتاحيه چهل و پنجمين کنفرانس امنيتی مونيخ، با اشاره به خواست دولت جديد آمريکا برای مذاکره با تهران ،خطاب به رهبران ايران گفت:«از همه کسانی که در تهران مسئول هستند، می خواهم: از اين فرصت استفاده کنند.»

کنفرانس امنيتی مونيخ در روزهای ۶ تا ۸ فوريه (۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه) در شهر مونيخ آلمان برگزار می شود

باراک اوباما گفته است که آمريکا می خواهد به سخنان ديگران گوش دهد و اين نشانه ای مثبت است.»
علی لاریجانی
در همين حال آقای لاريجانی روز جمعه در مونيخ ضمن انتقاد از حمايت آمريکا از سياست های اسرائيل اعلام کرد که تصميم ايالات متحده برای اعزام فرستاده ويژه به خاورميانه امری مثبت است.

وی افزود: « باراک اوباما گفته است که آمريکا می خواهد به سخنان ديگران گوش دهد و اين نشانه ای مثبت است.»

وی همچنين در مورد سياست های واشينگتن در خاورميانه گفت: «دولتمردان تازه آمريکا بايد اذعان کنند که سياست های گذشته اشتباه بوده است.»

به گزارش خبرگزاری نيمه رسمی ايسنا رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: «يکی از مشاوران رييس جمهور آمريکا مطرح کرده که مقصود ما از مذاکره با ايران مذاکره واقعی نيست، بلکه می خواهيم از اين طريق با کشورهای اروپا عليه ايران نزديکی بيشتر پيدا کنيم. اين مسائل سوء تفاهم ايجاد می کند.»

وي همچنين در مورد برنامه هسته ای ايران گفت : «اينکه ما نظامات آژانس را برای کنترل توليدات خود داشته باشيم را صد در صد قبول داريم. کل کارخانه غني سازی ما زير کنترل آژانس کار ميکند. الان نيز ناظران آژانس بازرسی مي کنند ولی رفتاری که با ما در شورای امنيت انجام شده کار غلطی بوده است.»

سخنان وی در حالی بیان می شود که آقای البرادعی چند ماه پیش اعلام کرد که وی نمی تواند تضمین بدهد که ایران در پی ساخت بمب اتمی نیست.

آمريکا و بسياری از کشورهای جهان ايران را متهم به ساخت بمب اتمی می کنند ولی تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را صلح آميز می داند.
XS
SM
MD
LG