لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

بحرین یک نفر را در ارتباط با شبکه جاسوسی منتسب به ایران دستگیر کرد


محمد بن خلیفه الخلیفه، وزیر کشور کویت
محمد بن خلیفه الخلیفه، وزیر کشور کویت
وزارت کشور بحرین اعلام کرد، یک شهروند بحرینی در این شیخ‌نشین به ظن ارتباط با شبکه جاسوسی منتسب به ایران دستگیر شده است.

برپایه بیانیه وزارت کشور بحرین در جریان بازجویی‌های مقام‌های کویتی از بازداشت‌شدگان شبکه جاسوسی منتسب به ایران، نام این شخص به میان آمده است.

محمد بو حمود، معاون وزیر کشور بحرین، در این بیانیه گفت: «مقام‌های ویژه امنیتی یک بحرینی مظنون را که نام وی در تحقیقات پرونده این شبکه جاسوسی به میان آمده، بازداشت کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ضربه زدن به امنیت هریک از کشورهای خلیج فارس، ضربه به امنیت همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.»

کویت هفته گذشته رسما اعلام کرد که چندین نفر در پیوند با یک شبکه جاسوسی مرتبط با ایران در این کشور دستگیر شده‌اند.

شیخ جابر الصباح، وزیر کشور کویت، که در نشست مقام‌های امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در ریاض شرکت کرده بود، در حاشیه این نشست اظهار داشت که تحقیقات از بازداشت‌شدگان ادامه دارد.

روزنامه کویتی القبس برای نخستین بار در گزارشی نوشت، دست کم هفت نفر از اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به ایران که در پلیس و ارتش کویت فعالیت می‌کردند، بازداشت شده‌اند. دراین گزارش آمده است که این افراد، از پایگاه‌های کویتی و آمریکایی اطلاعات جمع‌آوری کرده و آنها را در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌داده‌اند.

وزارت خارجه ایران، این گزارش‌ها را رد کرده است.

نشست رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

درهمین حال روز سه‌شنبه رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه در ریاض گرد هم آمده‌اند تا بطور غیر رسمی درباره مناسبات با ایران، صلح خاورمیانه و دیگر مسائل منطقه‌ای با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

روزنامه الحیات به نقل از عبدالرحمن العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گزارش داده است که این نشست به مسائل داخلی و منطقه‌ای اختصاص دارد.

عبدالرحمن العطیه با بیان اینکه این کنفرانس در شرایط «سختی» برگزار می‌شود، تاکید کرد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان با حمله نظامی با ایران مخالفند و در عین حال خواهان همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.
XS
SM
MD
LG