لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

هدی صابر، فعال ملی-مذهبی ناپدید شد


هدی صابر
هدی صابر
برپایه گزارش‌های منتشر شده، آخرین خبر از هدی صابر، مربوط به عصر شنبه گذشته، زمانی است که او از محل کار خود خارج شده است.

هدی صابر از فعالان ملی – مذهبی، ساعت ۵.۳۰ بعدازظهر شنبه از محل کارش خارج شده و ساعت یک ربع به شش با همسرش در محل کار وی قرار داشته است. همسرش تا ساعت هفت نیز منتظر او مانده ولی خبری از صابر نمی‌شود.

براساس گزارش سایت‌های خبری نزدیک به مخالفان دولت، احتمال آن می‌رود که این فعال سیاسی مدنی، به شیوه ربایش، بازداشت شده باشد. چرا که برپایه همین گزارش‌ها ماموران امنیتی و اطلاعاتی در هفته گذشته زمانی که هدی صابر در محل کار خود نبوده به آنجا مراجعه کرده بودند.

هدی صابر، سه هفته پیش نیز به صورت تلفنی برای تحمل زندانش احضار شده بود. اما وکیل او با مراجعه به دادگاه خواسته بود که حکم به صورت کتبی به وی ابلاغ شود.

به وی گفته شده بود که این حکم کتباً ابلاغ خواهد شد. اما تا روز یکشنبه خبری از ابلاغ کتبی حکم نبوده است.

در ایران ربوده شدن فعالان سیاسی-مدنی از سوی نیروهای امنیتی سابقه دارد؛ در چنین مواردی پس از چند روز ناپدیدی و بی‌خبری از این افراد، یکی از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی یا قضایی اعلام می‌کند که چنین فردی بازداشت شده است.

این فعال ملی- مذهبی که از گردانندگان مجله توقیف شده ایران فردا بود، پیش از این بارها زندان‌های جمهوری اسلامی را تجربه کرده است.
XS
SM
MD
LG