لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

ایمی واينهاوس، خواننده بريتانيايی در سن ۲۷ سالگی درگذشت


ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی روز شنبه در ۲۷ سالگی درگذشت. پلیس بریتانیا با تایید خبر مرگ ایمی واینهاوس اعلام کرد جسد وی در خانه‌اش در شمال لندن پیدا شده و علت مرگ هنوز مشخص و اعلام نشده است.

به گزارش رویترز، مرکز مراقبت‌های امدادی لندن اعلام کرده در زمان دریافت پیام کمک، دو آمبولانس به منطقه اعزام شده ولی پس از رسیدن نیروهای امدادی، مشخص شده که ایمی واینهاوس جان سپرده است.

این خواننده بریتانیایی در عمر کوتاه خود با مشکل الکل و مواد مخدر دست به گریبان بود و حتی حاشیه‌های زندگی او بر فعالیت‌های او در زمینه موسیقی سایه افکنده بود. ایمی واینهاوس ماه پیش از توری که برای بازگشت خود به صحنه موسیقی راه انداخته بود، کنار کشید و آن را ناتمام گذاشت.

ماه گذشته در جریان کنسرت موسیقی امی واینهاوس در صربستان، تماشاگران به دلیل اینکه او بیش از حد مست به نظر می‌رسید و اجرای خوبی نشان نمی‌دهد، او را هو کردند. در مدت نود دقیقه‌ای که اجرا داشت، آهنگ‌ها را نصفه و نیمه اجرا می‌کرد و بیشتر مواقع قدرت دنبال کردن ترانه‌ها را نداشت و گروه موسیقی‌اش به جای او خواندن آهنگ‌ها را دنبال می‌کردند.

ایمی واینهاوس در سال ۲۰۰۳ و در ۲۰ سالگی با آلبوم «فرانک» به شهرت رسید. در سال ۲۰۰۶ با آلبوم «بک تو بلک» (بازگشت به تاریکی) به شهرت جهانی رسید و آلبوم او پنج جایزه گرمی برنده شد.

گزارش‌ها حاکی است خبر مرگ امی واینهاوس ابتدا به صورت شایعه در شبکه توییر منتشر شد. سارا براون، همسر گوردون براون نخست وزیر سابق بریتانیا هم از کسانی بود که در پیام توییت خود نوشت: «خبر بسیار تلخی است که ایمی واینهاوس با آن همه استعداد و صدای درخشان، با مرگ ناگهانی روبرو شده است. به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.»

پس از اینکه ایمی واینهاوس از توری که برنامه ریزی کرده بود عقب کشید، سخنگوی او گفته بود که خانم واینهاوس تمامی اجراهای خود را معلق کرده است. آن زمان اعلام شد که او برای تقویت و تندرستی این کار را انجام داده و امیدوار است به زودی به عرصه هنرموسیقی بازگردد.
XS
SM
MD
LG