لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۴

ترور یک معلم «بسیجی» در استان سیستان و بلوچستان


اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می‌گوید فرد کشته شده، یک «معلم بسیجی» است.
اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می‌گوید فرد کشته شده، یک «معلم بسیجی» است.
اداره کل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان روز پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه، خبر داد که محمد اسلامی، «معلم بسیجی» اداره شهرستان سرباز، به ضرب گلوله کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان اعلام کرد که محمد اسلامی، «روز گذشته در يک اقدام تروريستی و ضدانسانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به لقاء‌الله پيوست».

به گفته آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، این رویداد در شهرستان سرباز رخ داده است. شهرستان سرباز در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان واقع است.

واقعه چهارم آبان‌ماه در حالی رخ داده است که ۲۸ مهرماه نیز در یک عملیات انتحاری در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان، «دو تن از اعضای بسیج» کشته، و «دستکم پنج تن» زخمی شدند.

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در مورد این حمله انتحاری گفته بود که فرد بمب‌گذار قصد نفوذ به درون مسجد امام حسین چابهار را داشته که به دنبال جلوگیری بسیجیان حاضر در محل از ورودش به مسجد، این شخص خود را مقابل محل ورودی مسجد منفجر کرده است.


گروهی به نام «حرکت انصار»، با انتشار عکسی که منتسب به فرد بمب‌گذار انتحاری است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

به گزارش رویترز، حمله انتحاری جمعه، ۲۸ مهرماه، در حالی رخ داده که ۲۴ آذرماه سال ۸۹ نیز یک انفجار انتحاری در نزدیکی همین مسجد، «دستکم ۳۹ کشته» بر جای گذاشت که به دنبال آن گروه «جندالله» با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفت.
XS
SM
MD
LG