لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

سازمان محیط زیست ایران: پارازیت‌ها سرطان‌زا هستند و باید حذف شوند


سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها درخواست کرده تا با توجه به «سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها»، از روش‌های دیگری برای مقابله با به گفته این سازمان «تهاجم فرهنگی» استفاده شود.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پنجشنبه دهم مهر به ایرنا گفته که پیگیری مبحث مربوط به پارازیت ها و تاثیر آن بر روی انسان، مصوبه کمیته مشترکی بوده که جلسات آن با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در سطح وزیر تشکیل شده است.

به گفته معاون سازمان محیط زیست، احتمال بروز سرطان به علت تاثیر پارازیت‌ها در انسان وجود دارد.

آقای متصدی افزوده که پیشنهاد سازمان محیط زیست بر «حذف کامل پارازیت‌ها» است اما «اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شان و کیان کشور اقدامی انجام شود بهتر است راه‌های دیگری برای آن پیشنهاد شود.»

روز ۲۲ مرداد نيز، فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه‌ای به بررسی تاثیر امواج پارازیت بر سلامت، محیط زیست و اختلالات مرتبط پرداخته بود.

کمال‌الدین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه این فراکسیون پس از جلسه گفت که «مجموعه حاکمیت باید نسبت به امواج پارازیت اهتمام جدی داشته باشد» و تاکید کرد که پارازیت‌ها «برای سلامتی آحاد جامعه مضر است.»

این نماینده مجلس نیز گفت که «ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژیکی و اجتماعی کارکرد مصونیت بخشی خود را از دست داده است.»

استفاده از ماهواره در ایران ممنوع است و نیروی انتظامی شهرهای مختلف کشور، در مقاطع زمانی متعدد، عملیات‌های مختلفی را برای جمع‌آوری تجهیزات دریافت ماهواره از منازل مردم انجام می‌دهد.

ارسال پارازیت بر روی ماهواره‌ها با هدف جلوگیری از دریافت برنامه‌ها توسط مردم نیز در تمام سال‌های اخیر بخش دیگری از برنامه جمهوری اسلامی بوده هرچند رسما مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

درباره تاثيرات جانبی پارازيت‌ها، تاکنون گزارش‌های متعددی در رسانه‌های ايران منتشر شده است.

پس از توفان خردادماه در تهران که خسارات زيادی بر جای گذاشت، سازمان هوا‌شناسی ايران در گزارشی به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به دليل پارازيت‌ها نتوانسته اين توفان را پيش‌بينی کند.

XS
SM
MD
LG