لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

وزارت ارتباطات ایران: نزار ذکا ارتباطی با این وزارتخانه نداشته است


نزار ذکا، دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» که در بازداشت دستگاه‌های امنیتی ایران به سرمی‌برد
نزار ذکا، دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» که در بازداشت دستگاه‌های امنیتی ایران به سرمی‌برد

وزارت ارتباطات ایران گزارش روزنامه کیهان درباره دعوت از نزار ذکا، شهروند لبنانی، برای حضور در ایران و همکاری با وی را تکذیب کرد.

این وزارتخانه روز چهارشنبه، ۲۰ آبان در بیانیه‌ای عنوان کرد که مدیران وزارت ارتباطات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن «هیچ گونه دعوت‌نامه رسمی یا غیررسمی برای آقای نزار ذکا جهت حضور در هیچ همایشی ارسال نکرده‌اند و ارتباط فرد نامبرده با مجموعه این وزارت تکذیب می‌شود.»

نزار ذکا که در بازداشت دستگاه‌های امنیتی ایران به سرمی‌برد در رسانه‌های محافظه‌کاران نزدیک به حکومت به ایران متهم به جاسوسی برای آمریکا شده است.

روزنامه کیهان نیز روز یکشنبه، ۱۷ آبان در گزارشی با تیتر «پروژه نفوذ در مدیریت سایبری، ردپای سرشاخه» از آقای ذکا به عنوان «افسر ارشد عملیاتی آژانس توسعه فراملی آمریکا» نام برده که «مامور به ارتباط‌گیری با وزارت ارتباطات» ایران شده و از طریق ارتباط با «ن. ج»، یکی از مدیران ارشد سازمان فناوری اطلاعات ایران به تهران راه یافته است.

این روزنامه می‌نویسد که مدیر مورد اشاره سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات گسترده‌ای با نزار ذکا دارد در حالی که او «به حکم وزیر ارتباطات مدیریت راه‌اندازی و مطالعات و اجرای طرح مهم شبکه ملی اطلاعات را برعهده دارد» و تاکنون نیز پس از «چند سال کارشکنی» در اجرای چنین طرحی آن را «به ۱۲ شرکت مشاور خارجی واگذار کرده است».

این گزارش را اما وزارت ارتباطات «غیرمنصفانه» و «عاری از حقیقت» خوانده و تاکید داشته که این وزارتخانه درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با هیچ شرکت مشاور خارجی همکاری نکرده و تنها از ظرفیت‌های فنی و مشورتی نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور بهره برده است.

پیش از این رسانه لبنانی «اللواء» از نزار ذکا به عنوان نایب رییس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» (ویتسا) و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» نام برده بود که به دعوت دولت ایران برای حضور در یک کنفرانس به تهران رفته بود.

«سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» نیز عنوان کرده که آقای ذکا به دعوت شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده برای شرکت در «دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» با موضوع «کارآفرینی و اشتغالزایی» به ایران سفر کرده است.

خانواده نزار ذکا ارتباط او با و با سازمان‌های نظامی یا اطلاعاتی را تکذیب کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG