لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۴

مشاور روحانی خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای نظارت بر صدا و سیما شد


حسام الدین آشنا، مشاور و نماینده رئیس جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما
حسام الدین آشنا، مشاور و نماینده رئیس جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما

به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص تعلیق دو تن از کارکنان «پرس تی وی» به اتهام آزار و اذیت جنسی یک مجری این شبکه و خروج مشاور رییس صدا و سیما از کشور، حسام الدین آشنا، مشاور و نماینده رئیس جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما، خواستار تشکیل جلسه «فوق العاده» این شورا شده است.

به گزارش ایرنا، مشاور روحانی روز سه شنبه ۲۰ بهمن گفته است: «با توجه به مسائل پیش آمده اخیر در سازمان صدا و سیما، مصاحبه رئیس این سازمان و سرمقاله روز گذشته روزنامه جام جم، تشکیل جلسه شورای نظارت این سازمان ضروری است.»

نماینده رئیس جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما بر «تشکیل جلسه فوق العاده برای بررسی موضوعات فوق و اتخاذ تصمیم مقتضی» تاکید کرده است.

پرونده شهرزاد میرقلی خان

اشاره حسام الدین آشنا به سرمقاله جام جم و نوشته رییس شبکه مستند سیما درباره شهرزاد میرقلی خان، مشاور رییس صدا و سیما در روز دوشنبه است.

پیشترمحمد سرافراز، رئیس صداو سیمای ایران، در مصاحبه با روزنامه جام جم گفته بود که «یک دستگاه امنیتی» در داخل ایران» با شهرزاد میرقلی‌خان،مشاور سابقش «برخورد غیرمنطقی» کرده و از خانم میرقلی‌خان خواسته کشور را ترک کند.

هرچند محمد سرافراز نام این دستگاه امنیتی را مطرح نکرده بود ولی شهرزاد میرقلی‌خان در متنی که در فیس بوکش منتشر کرده گفته است که مأموران اطلاعات سپاه پاسداران از وی خواسته اند که از کشور خارج شود.

به گزارش «جام جم» شهرزاد میرقلی‌خان، زندانی سابق آمریکا، در بخش بین الملل «پرس تی وی» فعالیت می کرده است وپس از انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس صدا و سیما به عنوان مشاور وی منصوب شده است.

در همین زمینه، امیر تاجیک، رییس شبکه مستند، در مطلبی در روزنامه جام جم در روز دوشنبه نوشته است که گزارش شهرزاد میرقلی خان در خصوص « حیف و میل بی‌جهت بودجه سازمان» به رییس صدا و سیما علت مسایل پیش آمده برای وی بوده است.

امیر تاجیک می گوید، خانم میرقلی‌خان به «جاسوسی»برای آمریکا از طریق کشور عمان متهم شده است.

پرونده حمیدرضا عمادی و شینا شیرانی

طی روزهای اخیر یک فایل صوتی از مکالمه منتسب به مدیر خبر «پرس‌تی‌وی» به نام حمیدرضا عمادی، با شینا شیرانی مجری این تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از «آزار و اذیت جنسی احتمالی» این مجری از سوی مدیر ارشد خود پرده بر می‌دارد.

خانم شیرانی در یک ویدئو، صحت این فایل صوتی که در صفحه فیس‌بوک سایت «روزآنلاین» منتشر شده را تأیید کرده است.

به دنبال بازتاب گسترده این فایل صوتی و مصاحبه خانم شیرانی با رسانه‌های خارج از کشور، روابط عمومی «پرس‌تی‌وی» روز دوشنبه ۱۹ بهمن به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که «به دلیل اهمیت موضوع، مسئولان ذیربط در حال رسیدگی به آن و تشخیص صحت و سقم این ادعا بوده، و تا مشخص شدن نتایج کامل تحقیقات، این دو تن تعلیق شده‌اند».

«پرس‌تی‌وی» در عین حال تأکید کرده که «اصولاً فایل صوتی از لحاظ قانونی و قضایی وجاهت نداشته و شکایتی نیز تاکنون ارائه نشده است».

این شبکه تلویزیونی از یک سو گفته که موضوع این فایل صوتی را پیگیری می‌کند و از سوی دیگر تأکید کرده که «انتشار این فایل صوتی با مباشرت افراد مخالف نظام و بهره‌برداری سیاسی و بدون طرح شکایت به مراجع متعدد قانونی در داخل کشور مشکوک است».

روابط عمومی پرس تی وی افزوده است: «به طور طبیعی انتظار می‌رفت هرکس ادعایی دارد و به دنبال رسیدگی است قبل از طرح در افکار عمومی و فضای مجازی موضوع را به مراجع قانونی منعکس کند نه آنکه اقدام به جریان‌سازی خبری و سناریوسازی نماید».

شینا شیرانی که از مجریان خبر این شکبه انگلیسی‌زبان بوده، پس از خروج از ایران در فیلمی که سایت «روزآنلاین» آن را منتشر کرده است، به شرح وقایع دوران کاری خود در شبکه «پرس‎‌تی‌وی» پرداخته و مدعی شده است: «مشکلی که من با بسیاری از آقایانی که آنجا کار می‌کردم، مشکل یک روز، دو روز نبود».

حمیدرضا عمادی، همراه با محمدسرافراز که آبان ۹۳ از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران به ریاست سازمان صدا و سیما رسید، در فهرست ناقضان حقوق بشر و لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار دارند.

XS
SM
MD
LG