لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

مقام امنیتی: درگیری مسلحانه با گروه «تروریستی» در خوزستان


به نوشته خبرگزاری‌ها و بنا بر گفته یک مقام آگاه امنیتی، اعضای یک گروه «تروریستی» که قصد انجام «عملیات خرابکارانه» در ایران را داشتند، شناسایی و کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، یک مقام آگاه امنیتی، روز دوشنبه ۱۷ اسفند در این ‌باره گفت: «پس از یک سلسله اقدامات پیچیده امنیتی در یک ماه گذشته، این گروه تروریستی که دیشب قصد انجام عملیات خرابکارانه را در داخل کشور داشت، شناسایی شد.»

این مقام امنیتی در ادامه اعلام کرد:‌ «اعضای این گروه تروریستی دیشب در استان خوزستان و در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند.»

در این خبر اشاره‌ای به تعداد نفرات این گروه، وابستگی آنها به گروه یا فرقه‌ای خاص و اهدف آنها اشاره‌ای نشده است.

شبکه خبر صدا و سیما از این گروه با عنوان «گروهک تروریستی» یاد کرده‌است.

هفته گذشته وزیر اطلاعات ایران از دستگیری افرادی خبر داده بود که به گفته او قصد انجام عملیات «تروریستی» در ایران همزمان با برگزاری انتخابات را داشتند.

به گزارش ایسنا، محمود علوی روز نهم اسفند اعلام کرده بود که ۱۸ روز قبل از برگزاری رأی‌گیری، یکی از افراد به گفته او «تکفیری» در مرزهای جنوب شرق کشور شناسایی شد که مقادیری مواد منفجره، چاشنی انفجاری و اقلامی که در عملیات‌های تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همراه داشت.

وزیر اطلاعات ایران همچنین از شناسایی گروهی چهارنفره در مرزهای شمال غرب ایران خبر داده بود که به گفته آقای علوی، اقلام زیادی برای عملیات انتحاری به همراه داشتند. او تاریخ شناسایی این گروه را پنجم اسفند اعلام کرده و گفته بود که این گروه قصد انجام عملیات تروریستی در روزهای انتخابات را داشتند.

محمود علوی، در صحبت‌هایش، اشاره‌ای به نام یا گروه خاصی نکرده بود.

وزیر اطلاعات، پیش از این هم در ۲۸ دی ماه گفته بود که در دو سال و نیم گذشته، ده‌ها مورد تروریستی را در شهرهای سراسر ایران از جمله تهران شناسایی و خنثی کرده‌اند.

او به طرح‌هایی چون انفجار و عملیات انتحاری در ایستگاه‌های مترو، بازار و نماز جمعه تهران، و دیگر شهرهای ایران، از جمله زاهدان و شیراز اشاره کرده بود که به گفته او کشف و خنثی شدند.

محمود علوی همچنین گفته بود که این وزارتخانه ۱۵۰۰ تن از جوانانی را که قصد پیوستن به گروه‌های «تروریستی» داشتند هدایت و آن‌ها را منصرف کرده‌است.

XS
SM
MD
LG