لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

انتقاد روحانی از «آنان که می‌گویند برجام برای ما چکار کرده است؟»


حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین بار دیگر به دفاع از سیاست خارجه خود پرداخت و گفت: «به آنان که می‌گویند برجام برای ما چکار کرده است؟ باید گفت برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده‌است و ۶ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام علیه ایران را به یک‌باره لغو کرده‌است».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی این مطلب را در اولین سفر استانی خود در سال ۹۵ و طی سخنرانی خود در سمنان بیان کرد.

حسن روحانی بدون نام بردن از کسی گفت: «جالب است که برخی می‌خواهند اعلام کنند ملت ایران و دیپلمات‌های ایرانی پیروز نبوده‌اند».

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:58 0:00
لینک مستقیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید اخلاق را مدنظر قرار دهند بدون نام بردن از رسانه‌ای گفت: «آشوب و هرج‌ومرج رسانه‌ای را ملت ایران نمی‌پسندد و هجمه‌های غیراخلاقی برخی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست».

در روزهای گذشته و به ویژه پس از گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی در نیویورک مبنی بر این که ایران «هنوز به اقتصاد جهانی وصل نشده» است، رسانه‌های مخالف دولت در ایران، حملات گسترده‌ای را علیه برجام و توافق هسته‌ای آغاز کرده‌اند.

آقای روحانی روز سه‌شنبه با دفاع از سیاست‌های دولت خود با تأکید بر این‌که «بازسازی و نوسازی بعد از ویرانی زمان می‌برد»، گفت: «فقط ۳ ماه از اجرای برجام گذشته اما برخی فکر می‌کنند ۳۰ سال گذشته است.»

وی افزود: «در این ۳ ماه ببینید چه گشایش‌های فراوانی ایجاد شده است؟ زنجیرهای تحریم گسسته شده، روابط بانکی خوبی میان بانک‌های ایران با بانک‌های جهانی یکی پس از دیگری گشوده می‌شود و تعداد بسیار زیادی از کمپانی‌ها و بخش خصوصی خارجی روزانه به ایران می‌آیند و قراردادهای مهمی در حال امضا است».

این سخنان حسن روحانی در حالی مطرح می‌شود که یک هفته پیش از این، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاکید کرد که «بعضی دولت‌ها و شرکت‌های اروپایی در رفت‌وآمد به ایران و مذاکره هستند اما محصول این مذاکرات تاکنون محسوس نبوده است».

حسن روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که صادرات نفت پیش از اجرای برجام یک‌میلیون بشکه در روز بود و امروز به بیش از دو میلیون بشکه رسیده‌است، گفت: «امروز ایران جایگاه خود را در حوزه نفت بازستانده‌است و حال باید به جای دامن زدن به اختلافات از فرصت و فضای پیش‌آمده به بهترین شکل استفاده شود.»

آقای روحانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۹۲ نیز گفت: «مردم با انتخاب خود خواستند که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را با شکست روبرو و فشارهای حاصل از تحریم و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کنند.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در سمنان یک بار دیگر استنباط دولت از «اقتصاد مقاومتی» مطرح شده از سوی رهبر جمهوری اسلامی را توضیح داد و گفت: «اقتصاد مقاومتی به این معناست که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم که در این راستا سال گذشته با تلاش دولت صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی پیشی گرفته‌است».

وی افزود که در زمینه جذب سرمایه خارجی در بخش‌های مختلف و جذب سرمایه داخلی هم که به گفته آقای روحانی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است، «دولت گام‌های خوبی را تاکنون برداشته‌است.»

XS
SM
MD
LG