لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

ترامپ: شاید طرفداران حق مالکیت سلاح بتوانند درباره کلینتون کاری بکنند


دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه گفته است، درصورت پیروزی هیلاری کلینتون، وی متمم دوم قانون اساسی درخصوص حق مالکیت سلاح را لغو خواهد کرد، ولی شاید طرفداران حقوق مالکیت سلاح کاری برای متوقف کردن وی بکنند. در واکنش به این اظهارات، دمکرات‌ها، آقای ترامپ را به تشویق خشونت علیه خانم کلینتون متهم کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ که در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر ویلمینگتن در ایالت نورث کارولینا صحبت می کرد، اظهار داشت، درصورت پیروزی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، او شانس تعیین قاضی برای دیوان عالی را به دست می آورد که در نهایت دمکرات ها تعداد بیشتری قاضی در دیوان عالی خواهند داشت و به همین دلیل می توانند این اصل را به خطر بیاندازد.

دونالد ترامپ گفته است: هیلاری کلینتون می خواهد ممتم دوم را لغو کند. بهرحال اگر او در مقام (ریاست جمهوری) قرار گیرد قاضی (بعدی دیوان عالی) را او انتخاب خواهد کرد، شماحاضران نمی توانید کاری بکنید، نمی دانم، شاید طرفداران متمم دوم کاری بکنند.

هرچند دونالد ترامپ توضیح بیشتری در خصوص منظورش درباره اقدام طرفداران حق مالکیت سلاح ارائه نکرده، اما دقایقی پس از پخش این اظهارات ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون با محکوم کردن سخنان نامزد حزب جمهوریخواه گفته است، چنین اظهاراتی تلاش برای تحریک به خشونت است.

روبی مووک، مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون گفته است:خیلی ساده است، آنچه که ترامپ می گوید خطرناک است. فردی که می خواهد رییس جمهوری آمریکا باشد نباید تحت هرشرایطی خشونت را تشویق کند.

در همین حال ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز سریع به این انتقاد پاسخ داده و چنین تفسیری را از اظهارات نامزد حزب جمهوریخواه را رد کرده است.

جیسون میلر، از مشاوران ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ،گفته است: منظور روحیه و وحدت هواداران متمم دوم بود که یکپارچه به دونالد ترامپ رای می دهند نه به هیلاری کلینتون.

به گزارش آسوشیتدپرس خبرهای مربوط به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به رغم توجه افکار عمومی به رقابت‌های ورزشی المپیک ریو و پیروزی‌های ورزشکاران آمریکایی، همچنان در صدر بولتن‌های خبری رسانه‌ها قرار دارد.

در همین حال برخی از گزارش ها حاکی است که که شیوه رفتار و سیاست‌های اعلام شده از سوی کاندیدای حزب جمهوریخواه بر اختلافهای درون حزبی دامن زده است.

روز گذشته ۵۰ کارشناس سیاست خارجی و امنیت ملی حزب جمهوریخواه در نامه ای اعلام کره بودند که دونالد ترامپ فاقد نظم ، دیسیپلین و آگاهیهای سیاسی است که لازمه و شایسته یک رییس جمهوری است.

XS
SM
MD
LG