لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۲

انفجار خودرویی در نزدیکی یک مقر گروه حزب‌الله در لبنان


یک مقام امنیتی لبنانی می‌گوید نیروهای حزب‌الله و ارتش آن کشور به محل انفجار رفته‌اند
یک مقام امنیتی لبنانی می‌گوید نیروهای حزب‌الله و ارتش آن کشور به محل انفجار رفته‌اند
یک مقام امنیتی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفته است که خودرویی در نزدیکی یک مقر حزب‌الله در شمال شرقی آن کشور در نزدیکی بعلبک منفجر شده است.

بنا بر گفته این مقام امنیتی، این انفجار در ساعت چهار بامداد به وقت محلی در روز سه‌شنبه ۲۶ آذر رخ داده است و «تلفات جانی نیز همراه داشته است».

خبرگزاری ملی لبنان نیز در خبری کوتاه از انفجاری در ساعت سه بامداد در منطقه‌ای در وادی ابوموسی در بعلبک خبر داده است که در دو کیلومتری یکی از مراکز حزب‌الله لبنان قرار دارد.

ساعتی پس از این انفجار تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله، نیز این خبر را تائید کرد.

خبرگزاری لنبان می‌گوید ایست بازرسی حزب‌الله لبنان که در محل بوده به روی خوردویی آتش گشوده که پس از آن راننده خودرو، آن را منفجر کرده است.

این خبرگزاری نیز از وجود تلفات «از جمله در میان غیرنظامیان» خبر داده است.

طی هفته‌های گذشته انفجارهایی در لبنان رخ داده است که مراکزی مربوط به نیروهای حزب‌الله یا مناطقی که در کنترل این گروه است را هدف قرار داده‌اند.

ماه گذشته انفجاری در نزدیکی سفارت ایران در جنوب بیروت، در منطقه‌ای که عمدتا تحت کنترل حزب‌الله است، رخ داد که به کشته شدن ۲۳ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید.

در آن انفجار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در بیروت نیز جان خود را از دست داد.

در میانه آذر ماه نیز حزب الله لبنان اعلام کرد که حسان اللقيس، یکی از فرماندهانش در مقابل خانه‌اش کشته شده است. البته در بیانیه حزب الله، اسرائیل مسئول این ترور اعلام شده بود.

بنا بر گزارش‌ها تازه‌ترین تنش‌ها در لبنان ریشه در بحران سوریه دارند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان رسما حضور نیروهای خود را در جنگ داخلی سوریه، به نفع حکومت آن کشور، اعلام کرده است. از سوی دیگر گزارش‌ها از حضور نیروهای سنی‌مذهب لبنانی میان شورشیان سوری نیز حکایت دارند.

این تنش‌ها از مرزهای سوریه گذشته و در لبنان نیز به انفجارها و زدوخوردهای مسلحانه‌ای انجامیده است.

مقام‌های بین‌المللی و خارجی طی ماه‌های گذشته بارها نگرانی خود را از بی‌ثباتی در لبنان در نتیجه بحران سوریه اعلام کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG