لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

ادامه «حملات» به سفارت‌خانه‌های خارجی در لیبی


لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین آن کشور، به طور منظمی صحنه درگیری، آشوب و هرج‌ومرج بوده است (در تصویر شبه‌نظامیان در جست‌وجوی پایگاه‌های گروه «حکومت اسلامی» در اطراف شهر سرت)
لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین آن کشور، به طور منظمی صحنه درگیری، آشوب و هرج‌ومرج بوده است (در تصویر شبه‌نظامیان در جست‌وجوی پایگاه‌های گروه «حکومت اسلامی» در اطراف شهر سرت)

ساعاتی پس از آنکه حمله‌ای مسلحانه به سفارت کره جنوبی در طرابلس، پایتخت لیبی، دو کشته بر جای گذاشت، گزارش‌ها حاکی‌ست بمبی خارج از سفارت مراکش منفجر شده است.

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام امنیتی لیبی، ۲۴ فروردین ماه، گزارش داده است که این بمب «داخل کیفی بود و در نزدیکی ورودی سفارت‌خانه مراکش در منطقه بن‌عاشور» منفجر شده است.

به گفته این مقام امنیتی «چند خودرو» در پی انفجار آسیب دیده‌اند.

یک شاهد ماجرا نیز به خبرگزاری فرانسه گفته انفجار مهیب بود و خانه‌ای که او ساکن آن است برای چند ثانیه می‌لرزید.

سفارت مراکش در حال حاضر فعال نیست و مشخص هم نیست کسی در این انفجار آسیب دیده است یا نه.

مراکش در حال حاضر میزبان مذاکراتی‌ست که سازمان ملل متحد از آن حمایت می‌کند و میان دو دولت رقیب که هر دو بخش‌هایی از آن کشور را کنترل می‌کنند، صورت می‌گیرد.

روز یک‌شنبه، افراد مسلح ناشناس، با حمله به سفارت کره جنوبی در طرابلس، دو محافظ آن را کشتند. در این حمله محافظ سومی نیز زخمی شده است.

وزارت خارجه کره جنوبی می‌گوید به هیچ یک از شهروندان آن کشور که در سفارت‌خانه مشغول کار بودند، آسیبی نرسیده است.

سئول می‌گوید در حال بررسی موضوع خارج کردن کارمندان سفارت‌خانه از لیبی است.

گروه امنیتی «سایت» می‌گوید در یک حساب کاربری در توئیتر، گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله به سفارت کره جنوبی را بر عهده گرفته‌ است.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین آن کشور، به طور منظمی صحنه درگیری، آشوب و هرج‌ومرج بوده است؛ درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح از یک سو و دولت‌ها و پارلمان‌های رقیب از سوی دیگر در جریان است.

از زمانی که در ماه اوت سال گذشته میلادی، گروه اسلام‌گرای فجر، طرابلس را اشغال کرده است و دولت مشروع از نظر مجامع جهانی، به شرق لیبی پناهنده شده است، کشور دو دولت و دو پارلمان دارد.

XS
SM
MD
LG