لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۶

رد صلاحیت‌ها، ناهار و شام انتخاباتی، سازماندهی مداحان


رادیو فردا در بخش نخست از خبرها و گزارش‌های مربوط به انتخابات پیش‌رو از دید رسانه‌های محلی، خبرهای منتشرشده طی یک هفته گذشته را مرور می‌کند:

انتقاد از توزیع اقلام خاص از سوی برخی نامزدها در همدان

۲۶ دی، خبرگزاری فارس: سعید گلستانی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از توزیع «اقلام خاص» که به نام آنها اشاره‌ای نشده از سوی برخی کاندیدا‌ها در بین مردم انتقاد کرد و آن را جرم دانست.

آقای گلستانی گفته «در پاره‌ای از موارد شاهدیم کاندیدا‌ها، اقلامی را در بین مردم توزیع می‌کنند که این عمل خلاف شئون نمایندگی است.»

رد صلاحیت نامزد کرمانشاهی که بیشتر از همه شام داد

۲۶ دی، سایت محلی «مطلع الفجر» گزارش کرده سه نامزد انتخابات مجلس در حوزه قصرشیرین استان کرمانشاه که بیشترین فعالیت تبلیغاتی اعم از «خرج کردن پول»، «دادن شام» و را تبلیغات داشته‌اند از سوی هیات‌ نظارت بر انتخابات استان رد صلاحیت شده‌اند.

تعطیلی ضیات ناهار در کرمانشاه پس از رد صلاحیت

۲۶ دی، مرصادنیوز: یکی از نامزد‌های مجلس در استان کرمانشاه پس از شنیدن رد صلاحیت خود از سوی هیات نظارت بر انتخابات، ضیافت ناهار چند صد نفره خود را تعطیل کرد.

کنترل فضای مجازی در انتخابات از سوی سپاه گیلان

۲۷ دی، خبرگزاری فارس: مهدی کاظمی‌پور، جانشین فرمانده سپاه گیلان اعلام کرده این سپاه برای جلوگیری از «چالش روانی و پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی» فضای مجازی را کنترل خواهد کرد.

«بیشتر از همه فاسدان رد صلاحیت شده‌اند»

۲۷ دی، خبرگزاری فارس: احمد قنبریان، سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گیلان گفته «مسائل مالی، فساد اقتصادی و اخلاقی و پایبند نبودن به مبانی اسلامی بیشترین موارد رد صلاحیت‌ها بوده است.»

شناسایی ۸۲ تارنمای فاقد مجوز فعال در کرمان در انتخابات

۲۷ دی، باشگاه خبرنگاران جوان: کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس فتا در کرمان از شناسایی و ارسال اخطاریه به ۸۲ تارنما که بدون مجوز، در حوزه انتخابات فعالیت خبری می‌کنند خبر داد.

تشکیل ۲۵ پرونده تخلف انتخاباتی در لرستان

۲۸ دی، خبرگزاری میزان: جعفر بدری، دادستان لرستان از تشکیل ۲۵ پرونده تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داده و گفته ۲۰ نامزد انتخابات احضار و به آن‌ها درباره برخی تخلفات اخطار داده شده است.

استاندار زنجان: توقع این همه ردصلاحیت را نداشتم

۲۹ دی، سایت وزارت کشور: جمشید انصاری، استاندار زنجان درباره رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات گفته «رد این تعداد رد صلاحیت‌ها، قابل تصور نبود و توقع می‌رفت که با آستانه تحمل بیشتری روند بررسی صلاحیت‌ها صورت بگیرد.»

«ردصلاحیت‌ها به نوعی مدیریت نتیجه انتخابات بود»

۳۰ دی، سایت بویرنیوز: شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد در واکنش به رد صلاحیت‌ نامزد‌های انتحابات از سوی هیات‌های نظارت گفته «وای به روزی که مسیر قانونی مدیریت انتخابات به مدیریت نتیجه منتهی شود.»

شعارهای انتخاباتی: سه روز را در هفته تعطیل می‌کنم

۳۰ دی، سایت تابناک: یک نماینده مجلس گفته اگر بار دیگر نماینده شود، کارخانه‌های با برندهای معروف ایتالیا و آلمان را به منطقه خواهد آورد و تمام جوانان تحصیل کرده منطقه را در نهاد‌های اطلاعاتی استخدام می‌کند.

یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی هم وعده داده، در صورتی که رأی لازم را برای ورود به مجلس بیاورد کاری خواهد کرد که مردم سه روز در هفته تعطیل باشند.

این وب‌سایت به نام این دو نفر اشاره‌ای نکرده است.

یک نماینده ردصلاحیت‌شده از بابل تصادف کرد و درگذشت

۳۰ دی، شلمچه نیوز: نبی‌الله رضایی‌تبار، سماکوش یکی از داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه بابل پس از اعتراض به ردصلاحیت در راه بازگشت از تهران براثر تصادف درگذشت.

اس‌ام‌اس طلبکار به بدهکار نامزد در انتخابات

اول بهمن، سایت اترک: فردی که گویا از یکی از نامزد‌های انتخابات طلبکار است به وی پیامک زده که «سلام.. حساب ما چی شد. حالا که کاندید شدی نمی‌خواهی بِدی یا طور دیگه رفتار کنم؟ باشه یا برم بگم به مردم؟»

ارائه دو ملیون و ۳۰۰ «اقلام اطلاعاتی» به مراجع ذیصلاح

دوم بهمن، خبرگزاری مهر: حمید شهریاری، معاون قوه قضائیه گفته «سامانه ملی سجل کیفری» این قوه تاکنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار «اقلام اطلاعاتی» نامزد‌های انتخاباتی را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کرده است.

ساماندهی سه هزار مداح برای دخالت در انتخابات

سوم بهمن، روزنامه جمهوری اسلامی: روزنامه «جمهوری اسلامی» به نقل از یک مداح مشهور در تهران از سازماندهی سه هزار مداح از سوی محافظه‌کاران برای دخالت در انتخابات آینده مجلس خبر داد.

رصد پول‌های کثیف از سوی بانک مرکزی

سوم بهمن، ایرنا: ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی از آغاز رصد این بانک برای جلوگیری از ورود پول‌های «کثیف» به انتخابات اسفند خبر داده و گفته «سیستم‌های ضدپولشویی نظام بانکی در حال پیگیری امور است.»

XS
SM
MD
LG