لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۱

قطعی گاز و برق و ده‌ها مصدوم در پی بارش برف پاییزی در مازندران


در حالی‌که هنوز از فصل پاییز یک ماه باقی مانده‌، بارش برف در استان مازندران به تعطیلی مراکز آموزشی و اداره‌ها و نیز قطع ادامه‌دار برق و گاز در برخی شهرهای این استان انجامیده‌است. ده‌ها نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

به گزارش چهارم آذر ماه خبرگزاری ایسنا، «کاهش محسوس» دمای هوا سبب شده تا مصرف انرژی افزایش پیدا کرده و گاز در شهرهای بابل و آمل قطع شود. این خبرگزاری بامداد پنج‌شنبه می‌گوید قطعی گاز در مناطقی از آمل «پس از گذشت ۲۰ ساعت» همچنان ادامه دارد.

به گفته ایسنا برق نیز در برخی مناطق آمل تا ۲۰ ساعت قطع بوده یا همچنان قطع است.

در شهر بابل نیز قطعی ادامه‌دار گاز، تجمعات اعتراضی شماری از شهروندان را در پی داشته‌است.

بارش برف پاییزی و کاهش دما در عین حال به تعطیلی یک‌سوم نانوایی‌های آمل انجامیده‌ و گزارش شده شمار زیادی از مردم در برابر نانوایی‌هایی که فعال هستند، صف کشیده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها ارتباط جاده‌ای با برخی روستاهای استان مازندران نیز قطع شده‌است.

مدیریت بحران استان مازندران، اداره‌ها و نهادهای اجرایی را در روز پنج‌شنبه تعطیل اعلام کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری مهر «تنها دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل بانک‌ها ، شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، فرمانداری‌ها، راهداری و حمل‌و‌نقل، شرکت گاز، آب و برق» باید به فعالیت خود ادامه دهند.

با وجود ادامه فعالیت اداره‌های خدمات‌رسانی، ایسنا می‌گوید در برخی مناطق و شهرها، اعضای شورای شهر فراخوان داده‌اند تا «پیمانکاران بخش خصوصی و مردم از امکانات برف‌روب و بولدوزر استفاده کنند».

پلیس راه مازندران نیز از شهروندان خواسته‌است از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

یکی دیگر از نگرانی‌های عمده در پی برف و کاهش دمای اخیر، خسارت‌های واردشده به بخش کشاورزی و به‌ویژه باغ‌های مرکبات استان مازندران عنوان شده‌است.

خبرگزاری مهر در عین حال به نقل از مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر مازندران از امدادرسانی به «پنج هزار و ۸۶۰ نفر و رهاسازی هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو» از محاصره برف در راه‌ها و جاده‌های استان خبر داده‌است.

گزارشی در مورد تلفات انسانی منتشر نشده‌است، اما مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، گفته است ۳۳ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۶۹ تیم امدادی در حال کمک به شهروندان سانحه‌دیده است.

XS
SM
MD
LG