لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

کشته شدن یک «عضو بسیج ایران» در عراق


تصاویری از فردی که اکنون مهدی نوروزی معرفی شده، در زمان برخوردها با اعتراضات به نتایج انتخابات در سال ۸۸
تصاویری از فردی که اکنون مهدی نوروزی معرفی شده، در زمان برخوردها با اعتراضات به نتایج انتخابات در سال ۸۸

برخی رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های ایران می‌گویند «مهدی نوروزی» که از «اعضای شورای فرماندهی پایگاه بسیج شهید تیموری‌نیا کرمانشاه» معرفی شده است، حین حضور در آنچه «دفاع از حرمین شریفین و مردم عراق» عنوان شده، کشته شده است.

خبرگزاری فارس با انتشار این خبر می‌گوید مهدی نوروزی پیشتر در سوریه حضور داشته و سپس عازم عراق شده است.

«خبرگزاری اهل بیت»، یک وب‌سایت خبری دیگر، نیز می‌گوید او «در حین عملیات با اصابت مستقیم گلوله» شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» (داعش) کشته شده است.

تصویری از مهدی نوروزی که همراه خبر کشته شدن او در عراق منتشر شده است
تصویری از مهدی نوروزی که همراه خبر کشته شدن او در عراق منتشر شده است

شبکه خبری دولتی «پرس‌تی‌وی» نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده و می‌گوید او در یک درگیری مسلحانه مستقیم با اعضای گروه «حکومت اسلامی» کشته شده است.

بنا بر این گزارش‌ها آقای نوروزی اهل کرمانشاه بود و خاکسپاری او نیز قرار است روز دوشنبه ۲۲ دی ماه در خود کرمانشاه انجام شود.

خبرهای مربوط به کشته شدن حسین نوروزی ۲۱ دی ماه منتشر و محل کشته شدن او نیز سامرا عنوان شده است.

تصاویری که اخیرا و پس از انتشار خبر کشته شدن مهدی نوروزی در عراق منتشر شده، فردی را نشان می‌دهد که پیشتر تصاویر او طی برخوردها با اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز منتشر شده بود. [بیشتر بخوانید: کبوتران ولایت یا پیک وحشت؛ لباس شخصی‌ها کیستند؟]

در تصاویر منتشر شده در شبکه «خبرگزاری اهل بیت» نیز تصاویر او در زمان اعتراضات به نتایج انتخابات در سال ۸۸ بازنشر شده است.

دو هفته پیش از این روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در اطلاعیه‌ای از کشته شدن سرتیپ حمید تقوی از فرماندهان این نهاد در حین انجام «ماموریت مستشاری» در شهر سامرای عراق خبر داده بود. [بیشتر بخوانید]

مقام‌های ایرانی تائید کرده‌اند که برای کمک به دولت عراق در نبردها با شبه‌نظامیان اسلام‌گرای «حکومت اسلامی»، «مستشاران نظامی» به آن کشور فرستاده‌اند.

XS
SM
MD
LG