لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۴

لیونل مسی به اتهام فرار مالیاتی به دادگاه رفت


این چهره محبوب فوتبال تا کنون چهار بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی شده و یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان به شمار می‌رود
این چهره محبوب فوتبال تا کنون چهار بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی شده و یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان به شمار می‌رود
لیونل مسی، یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال و ستاره تیم بارسلونا، برای پاسخ دادن به اتهام فرار از پرداخت مالیات ۵ میلیون دلاری (۴.۱۶ میلیون یورو) به دادگاه رفت.

بازیکن ۲۶ ساله آرژانیتی روز جمعه پنجم مهر ماه بدون آنکه به خبرنگاران توضیحی بدهد یا به پرسش‌ها پاسخ دهد، در بارسلونای اسپانیا در دادگاه حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وکیل او از طرف آقای مسی گفته او عمیقا دلش می‌خواهد که این مشکل حل شود.

اطراف دادگاهی که مسی در آن حاضر شد از خبرنگاران، هواداران و دیگرانی که به یکی از جنجالی‌ترین فرارهای مالیاتی ستارگان ورزشی در سال‌های اخیر علاقه‌مندند، پر شده بود.

این چهره محبوب فوتبال تا کنون چهار بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی شده و یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان به شمار می‌رود. در میان گران‌ترین نقل‌وانتقال‌های ورزشی در جهان، مسی در میان بیست نفر نخست در تمام رشته‌های ورزشی‌ست. قرارداد هشت‌ساله او با باشگاه بارسلونا ۱۴۸ میلیون دلار ارزش دارد؛ به عبارتی او برای هر ۹۰ دقیقه توپ زدن در یک بازی، به‌طور متوسط پانصدهزار دلار در می‌آورد.

مسی در خرداد ماه گذشته از سوی دادگاه برای پاسخ‌گویی فراخوانده شده بود که زمان آن ماه میلادی سپتامبر (ماه جاری) اعلام شد.

لیونل مسی و پدر او متهم‌اند با کمک گرفتن از شرکت‌هایی ثبت شده در آمریکای جنوبی، برای فروش حق استفاده از تصاویرش، به دولت اسپانیا مالیات پرداخت نکرده‌اند.

او از جمله ستارگان تبلیغاتی شرکت آدیداس است. تبلیغات درآمدی جدا از بازی فوتبال نصیب مسی می‌کند و فرار مالیاتی نیز به این موضوع باز می‌گردد.

برآورد شده است که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، لیونل مسی تنها از طریق پولی که برای استفاده از تصویرش می‌گرفته، مبلغی بیش از ۱۰ میلیون یورو کسب کرده است.

خبرگزاری‌ها می‌گویند اتهام مالیاتی آقای مسی تاثیر چندانی بر محبوبیت او نگذاشته است.

در عین حال شرکت‌هایی که از چهره او برای تبلیغات استفاده می‌کنند، نیز همچنان به کار با او ادامه می‌دهند.

شرکت آدیداس پیشتر اعلام کرده بود که قصد ندارد به دلیل این فرار مالیاتی دست از همکاری با مسی بکشد.
XS
SM
MD
LG