لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۵

طرح استیضاح وزیر راه به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد


طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی با ۸۴ امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی داده شد. دلیل استیضاح «عدم توجه وزیر به وظایف خود» و نیز «سانحه قطار مشهد-سمنان» عنوان شده‌است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

رضا شیران خراسانی، از طراحان استیضاح، ۱۴ آذر ، به خبرگزاری تسنیم گفته است «در این طرح به عدم توجه وزیر راه و شهرسازی به وظایف وزارتخانه خود و همچنین سانحه برخورد دو قطار در سمنان اشاره شده است».

آقای شیران خراسانی، نماینده مشهد و از جمله چهره‌های اصولگرا در مجلس شورای اسلامی‌ است.

در سانحه برخورد دو قطار مسافربری در مسیر مشهد-سمنان-تبریز ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر زخمی شدند. مقام‌های دولتی گفته‌اند این حادثه عمدی نبوده و به دلیل «بی‌احتیاطی» شکل گرفته‌است.

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته ویژه بررسی حادثه، به‌تازگی گفته «علت وقوع این حادثه خارج کردن قطار از حالت کنترل خودکار به حالت کنترل دستی بوده است».

پیش از این مدیر عامل راه‌آهن ایران از سمت خود کناره‌گیری کرده بود و شماری از نمایندگان مجلس و رسانه‌های عمدتا اصول‌گرا از عباس آخوندی انتقاد کرده و مسئله استیضاح او را نیز مطرح کرده بودند.

در طرح استیضاحی که به هیئت رئیسه فرستاده شده به موارد دیگری نیز اشاره شده مانند مخالفت وزیر راه و شهرسازی با طرح «مسکن مهر»؛ طرحی به‌جا مانده از دولت محمود احمدی‌نژاد که با انتقادهای گسترده‌ای در دولت حسن روحانی روبه‌رو است.

طراحان استیضاح، از توافق‌های خرید هواپیما که آن‌ها را «توافقات مخفی» توصیف کرده‌اند نیز انتقاد کرده‌اند.

آقای آخوندی در هشتم آذر ماه در پیامی با ابراز تاسف از سانحه قطار، از مردم ایران عذرخواهی کرده بود.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هنوز اعلام وصول استیضاح را اعلام نکرده و تاریخ حضور وزیر راه در مجلس نیز هنوز مشخص نیست.

XS
SM
MD
LG