لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۲

زنی با سر بریده یک کودک در مسکو


پلیس در حال بازداشت متهم
پلیس در حال بازداشت متهم

پلیس مسکو زنی را که سر بریده یک کودک چهار ساله را در یک ایستگاه مترو از کیسه‌ای درآورد و به مردم نشان داد دستگیر کرده است. به گفته پلیس، این زن، پرستار بچه مقتول بوده است.

این زن به قتل دختر بچه چهار ساله متهم شده و این حادثه بسیای از مردم روسیه را شوکه کرده است.

چند لحظه پس از آنکه این زن سر بریده کودک را در ایستگاه مترویی در شمال شرق مسکو از کیسه درآورد، ماموران پلیس او را دستگیر کردند.

ویدئوی سیستم مداربسته ایستگاه مترو نشان می‌دهد که این زن لباس و چیزی شبیه مقنعه مشکی به تن داشت و فریاد می‌زد من تروریستم. رسانه‌های روسیه از قول شاهدان عینی گزارش می‌دهند که او فریاد «الله اکبر» سر داده بود.

مقامات پلیس به رسانه‌های روسیه گفتند که این زن گلچهره باباکولُوا نام دارد، ۳۹ ساله و اهل ازبکستان است. پلیس قرار است او را تحت آزمایش‌های روانی قرار دهد.

بنا بر گزارش‌ها از روسیه در ویدئویی که از این حادثه روی اینترنت منتشر شده می‌توان دید که این زن به زبان روسی و با لهجه آسیای میانه فریاد می‌زند: «من تروریستم. من خواهم مرد، ولی همه شما به سزای اعمالتان می‌رسید.»

پلیس مسکو اعلام کرد سر بریده متعلق به دختر بچه چهار ساله‌ای است که این زن از او مراقبت می‌کرده است. رسانه‌های روسیه از این کودک با نام ناستیا. م یاد می‌کنند.

به نظر می‌رسد جسدی که قبل از بازداشت این زن توسط ماموران آتش‌نشانی و هنگام مهار آتش‌سوزی در خانه خانواده قربانی پیدا شده نیز باقیمانده بدن این کودک باشد.

اداره تحقیقات فدرال روسیه می‌گوید به نظر می‌رسد پس از اینکه پدر و مادر و فرزند بزرگ‌تر خانه را ترک کردند، این زن، فرزند کوچک آن‌ها را به قتل رسانده و آپارتمان را به آتش کشیده است.

به گزارش یک روزنامه عامه پسند چاپ مسکو از قرار معلوم گلچهره باباکولوا هنگام نشان دادن سر این کودک فریاد می‌کشیده «من از دمکراسی متنفرم.»

یک شاهد عینی به این روزنامه گفت او و سایرین، ابتدا که سر بریده کودک را دیدند فکر می‌کردند عروسک است. او افزود که این زن فریاد می‌کشید: «آن‌ها بچه مرا کشته‌اند. همه شما را منفجر می‌کنم.»

پلیس محض احتیاط، ایستگاه مترو را تخلیه کرد ولی هیچ مواد منفجره‌ای همراه این زن نیافت. از نظر آن‌ها این حادثه یک مورد تروریستی نیست.

یک شبکه خبری که با نیروهای انتظامی روسیه روابط نزدیکی دارد، گزارش داده است وقتی‌که مامورین به این زن نزدیک شده و مدارک شناسایی او را خواستند او سر بریده کودک را از کیسه درآورد و فریاد کشید که یک بچه را کشته است.

وزارت کشور روسیه تاکنون در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده است.

از قرار معلوم دختر بچه مقتول نوعی معلولیت ذهنی داشته و نمی‌توانسته راه برود. به گزارش رسانه‌های روسیه خانواده او اهل غرب روسیه هستند. آن‌ها به پلیس گفتند که این زن هجده ماه است به عنوان پرستار بچه برای آن‌ها کار می‌کند.

اسلام گرایان تندرو قفقاز شمالی طی دو دهه گذشته در نقاط مختلف شهر مسکو حملات مرگباری انجام داده‌اند ولی هیچ‌گاه حادثه‌ای مثل این گزارش نشده است. این حادثه در شرایطی روی می‌دهد که هراس از احتمال حملات انتقام جویانه گروه «خلافت اسلامی» و سایر اسلام گرایان در خاک روسیه ادامه دارد.

گزارش‌هایی نیز منتشر شده که قدرت گیری گروه «خلافت اسلامی» به تنش‌هایی بین گروهی از مردم روسیه و برخی اهالی کشورهای مسلمان آسیای میانه و قفقاز که برای کار می‌آیند، دامن زده است.

XS
SM
MD
LG