لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۲

نوکیا از اپل شکایت می‌کند


یک گوشی نوکیا با ویندوز؛ نوکیا از این پس با اندروید عرضه خواهد شد
یک گوشی نوکیا با ویندوز؛ نوکیا از این پس با اندروید عرضه خواهد شد

نوکیا اعلام کرده به دلیل «دزدیده شدن بسیاری از اختراعاتش» توسط اپل از این شرکت شکایت خواهد کرد.

به گزارش رویترز نوکیا اعلام کرده است که شرکت اپل ۳۲ مورد حق اختراع نوکیا را نقض کرده است. جالب‌تر آنکه اپل هم از نوکیا به دلیلی مشابه شکایت کرده است.

شکایت‌های نوکیا از اپل در چند دادگاه در اروپا و آمریکا از جمله دادگاه مونیخ در حال پیگیری است. این شکایت‌ها شامل مواردی مانند رابط کاربری، نرم افزار، آنتن، تراشه، پخش ویدیو و فناوری صفحات نمایشی است.

نوکیا ادعا کرده شرکت اپل از سال ۲۰۱۱ تعداد زیادی از فناوری‌های اختراع شده توسط این شرکت را بدون مجوز نوکیا در محصولاتش استفاده کرده است.

شرکت اپل این ادعا‌ها را رد کرده است. این شرکت اعلام کرده ما همیشه هزینه استفاده از اختراعات دیگران را پرداخت کرده‌ایم.

پس از خرید شرکت زیمنس نت وورک و خرید آلکاتل-لوسنت در سال ۲۰۱۶، نوکیا حالا مالک حقوقی چندین هزار اختراع است. با خرید این شرکت‌ها اکنون شرکت نوکیا صاحب حق اختراعات زیادی در جهان فناوری شده است که ارزش آن حدود ۱۱۵ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

شرکت نوکیا قصد دارد در سال ۲۰۱۷ به جهان موبایل باز گردد و چندین مدل جدید را معرفی کند.

شرکت اچام دی که بوسیله مدیران سابق نوکیا اداره می‌شود وظیفه بازاریابی و فروش گوشی‌ها را به عهده خواهد داشت و تولید و تحقیق و توسعه هم به عهده فاکسکان خواهد بود.

گوشی‌های جدید نوکیا قرار است در نمایشگاه‌ام دبلیو سی ۲۰۱۷ عرضه شوند. پرچمدار جدید گوشی‌های نوکیا دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت دو کی است. برای این موبایل از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده است.

دوربین این گوشی ۲۲ مگا پیکسلی و از لنزهای کارل زایس استفاده می‌کند. از نظر طراحی این گوشی ضد آب است و بدنه‌ای فلزی خواهد داشت.

گوشی میان رده نوکیا هم از تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ بهره می‌برد که یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز با ۳ گیگابایت رم و با اندروید ۷ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ارزان‌ترین گوشی هم از تراشه اسنپدراگون ۲۰۰ استفاده می‌کند این تراشه شامل پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۱۹ گیگاهرتز است.

نوکیا این گوشی پایین رده را به حافظه رم یک گیگابایتی مجهز کرده است و آن را به صورت پیش‌فرض با اندروید هفت عرضه خواهد کرد.

شرکت نوکیا دیگر قصد استفاده از ویندوز را به عنوان نرم افزار در گوشی‌های خود ندارد و در گوشی‌های جدید خود از نرم افزار اندروید استفاده خواهد کرد. گفته شده نسخه استفاده شده اندروید در موبایل‌های نوکیا ساده ولی کاربردی و سریع خواهند بود.

شرکت نوکیا تا پیش از سال ۲۰۰۵ شرکت اول در تولید موبایل در جهان بود اما به تدریج و با ورود گوشی‌های هوشمند در برابر دو شرکت سامسونگ و اپل بازی را واگذار کرد. و در ‌‌نهایت توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد.

این شرکت حالا دوباره پس از جدا شدن از مایکروسافت قصد دارد به رقابت در بازار تلفن با تحولی در ساختار گذشته‌اش باز گردد.

گوشی‌های نوکیا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد، این شرکت احتمالا گوشی‌های جدید خود را در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه در اسپانیا برگزار می‌شود معرفی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG