لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

مرگ «دست‌کم ۲۰ نفر» در حمله به دانشگاهی در پاکستان


حمله‌ گروهی ناشناس به دانشگاه دولتی «باچا خان» در استان خیبر پشتون‌خواه، واقع در شمال‌ غرب پاکستان، دست‌کم ۲۰ کشته و ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

عاملان این حمله در برخی گزارش‌ها اعضای گروه طالبان پاکستان عنوان شده‌اند، اما مقامات پاکستان هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند.

مرگ «دست‌کم ۲۰ نفر» در حمله به دانشگاهی در پاکستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:09 0:00

ذبیح شفق، گزارشگر سرویس پاکستان رادیو اروپای آزاد در پیشاور، در این باره به رادیوفردا می‌گوید که تنها یک خبرگزاری پاکستانی گزارش داده که طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته، اما هنوز جای تردید وجود دارد، به طوری که مقامات مسئول پاکستان نیز اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند.

به گفته وی، چهار نفر از مهاجمان در پی درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته شده‌اند و از آنجا که درگیری‌ها اکنون پایان یافته است، به نظر می‌رسد شمار مهاجمان از این تعداد بیشتر نبوده باشد.

این خبرنگار همچنین به نقل از مقامات پاکستان عنوان می‌کند که تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و دانشگاه به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع محلی شمار کشته‌شدگان را بین ۲۰ تا ۶۰ نفر اعلام کرده‌اند. گزارشگر رادیو اروپای آزاد در پیشاور نیز احتمال می‌دهد که شمار قربانیان این حمله از ۲۰ نفر بیشتر باشد.

این احتمال مطرح است که تا سه هزار دانشجو در زمان حمله داخل دانشگاه بوده‌اند. رسانه‌های پاکستانی می‌گویند بیشتر دانشجویان و کارکنان دانشگاه در زمان آغاز حمله داخل کلاس‌ها بودند.

بلال فیضی، یک مقام امور اضطراری در محل، به خبرگزاری فرانسه گفته است همه کشته‌شدگان با اصابت گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

این حمله یک سال بعد از حمله به مدرسه دولتی ارتش پاکستان در پیشاور رخ می‌دهد، حمله‌ای با بیش از ۱۴۰ کشته که بیشتر آنها دانش‌آموزان مدرسه بودند.

XS
SM
MD
LG