لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۵

کشته شدن سفیر فلسطینی در پراگ «تروریستی نبوده است»


سفیر فلسطینی‌ها در جمهوری چک گاو صندوقی را به خانه برده و مشغول باز کردن آن بوده است که بنا بر گزارش‌ها انفجار رخ داده است. (در تصویر: نمایی از شهر پراگ)
سفیر فلسطینی‌ها در جمهوری چک گاو صندوقی را به خانه برده و مشغول باز کردن آن بوده است که بنا بر گزارش‌ها انفجار رخ داده است. (در تصویر: نمایی از شهر پراگ)
ساعاتی پس از آنکه سفیر تشکیلات فلسطینی‌ها در پراگ، پایتخت جمهوری چک، در پی انفجاری کشته شد، مقام‌های ارشد پلیس آن کشور به رسانه‌ها گفته‌اند، این سانحه یک حمله تروریستی نبوده است.

مارتین چرویچک، رئیس‌پلیس جمهوری چک، یازدهم دی ماه، به شبکه تلویزیونی «نووا» گفت پلیس در حال تحقیق در مورد مواد منفجره‌ای‌ست که به کشته شدن جمال الجمال، دیپلمات فلسطینی انجامیده، اما این سانحه «اقدامی تروریستی نبوده است».

سفیر فلسطینی‌ها در جمهوری چک گاو صندوقی را به خانه برده و مشغول باز کردن آن بوده است که بنا بر گزارش‌ها انفجار رخ داده است.

این گاوصندوق شدیدا آسیب دیده است.

سخنگوی پلیس پراگ نیز به خبرنگاران گفته است که احتمالا سیستم امنیتی جاسازی شده در گاوصندوق منفجر شده است.

تشکیلات فلسطینی‌ها نیز گفته است انفجار در گاوصندوقی که از ساختمان قدیمی سفارت‌خانه به ساختمان جدید منتقل شده بود رخ داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر خارجه تشکیلات خودگردان می‌گوید این گاو صندوق دست‌کم بیست سال است که باز نشده بود.

پس از انفجار جمال الجمال ۵۲ ساله به بیمارستان مرکزی ارتش انتقال داده شد، اما به دلیل جراحت‌هایی که به او وارد شده بود جان خود را از دست داد.

پلیس جمهوری چک می‌گوید معلوم نیست نتیجه نهایی تحقیقات در این مورد چه زمانی منتشر شود.

وزارت خارجه آن کشور نیز گفته است تا زمانی که تحقیقات پلیس در این مورد به پایان نرسد، نظری پیرامون آن نخواهد داد.
XS
SM
MD
LG