لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۳

پاپوآ گینه‌ نو اقدام به اسکان گروهی از پناهجویان می‌کند


ماموران پلیس پاپوآ گینه نو در برابر تظاهرات مخالفان سیاست‌های استرالیات و پ‌گ‌ن در مورد مهاجران
ماموران پلیس پاپوآ گینه نو در برابر تظاهرات مخالفان سیاست‌های استرالیات و پ‌گ‌ن در مورد مهاجران

دولت استرالیا از تصمیم دولت پاپوآ گینه نو برای انتقال و اسکان گروهی از پناهجویان از اردوگاه‌ها به شهرهای آن، حمایت کرده است.

اردوگاه‌های پاپوآ گینه نو، محل نگهداری گروه بزرگی از مهاجران و پناهجویان قایق‌نشین، از جمله ایرانیانی‌ست که در تلاش بوده‌اند خود را به استرالیا برسانند.

دولت استرالیات چندی‌ست اعلام کرده تحت هیچ شرایطی پناهجویان قایق‌نشین را نخواهد پذیرفت و برای اسکان و انتقال آن‌ها توافقاتی با پاپوآ گینه نو یا کامبوج کرده است.

اکنون نیز وزیر مهاجرت استرالیا می‌گوید تصمیم پاپوآ گینه نو برای اسکان «پناهجویان حقیقی» داخل شهرهای آن کشور، قابل ستایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طی سه سال گذشته و از زمانی که اردوگاه‌های پناهجویان در این کشور تاسیس شده‌اند، هیچ یک از پناهجویان اجازه نیافته‌اند داخل جامعه سکونت کنند.

درگیری‌های مرگبار، وضعیت زندگی در اردوگاه‌ها و تنش‌های گاه و بی‌گاه در این اردوگاه‌ها، با انتقادهای سازمان‌های مدافع حقوق بشر روبه‌رو است.

پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا، می‌گوید «دولت پ‌.گ‌.ن با سیاست جدید نشان داده است که متعهد است به پناهجویان اجازه دهد به زندگی خود برسند و بگذارد آن‌ها در این کشور رو به رشد از نظر اقتصادی، آغازی تازه را تجربه کنند».

در هشدارهای سفری رسمی دولت خود استرالیا به شهروندانش، پاپوآ گینه نو، کشوری توصیف شده است که گردشگران باید در آن «احتیاط بسیار زیادی» بکنند.

در وب‌سایت مربوط به هشدارهای سفری، از شهروندان خواسته شده حین عزیمت به پ.گ.ن، به ماشین‌دزدی، تجاوز گروهی و «حس عمومی ناشی از بی‌قانونی» توجه کنند.

هنوز مشخص نیست آیا پناهجویانی که داخل آن کشور اسکان خواهند یافت، کمک خاصی از دولت دریافت خواهند کرد یا نه.

روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گزارش داده است که نخستین گروهی که قرار است اسکان داده شود، تنها از مردان مجرد تشکیل شده است.

XS
SM
MD
LG