لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۴

«میلیون‌ها» نفر برای دیدار با پاپ فرانسیس در فیلیپین جمع شدند


میلیون‌ها شهروند فیلیپینی برای دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، در روز یک‌شنبه، ۲۸ دی، جمع شدند.

بنا بر گزارش‌ها انتظار می‌رود این تجمع، در حالی‌که هنوز در آن کشور توفان در حال وزیدن است، به «پرشمارترین» دیدار مردم با پاپ تبدیل شود.

وزش توفان‌های استوایی در روز شنبه، به کشته شدن یکی از داوطلبان گروهی که پاپ فرانسیس را همراهی می‌کند انجامید و در عین حال سفر او به یکی از جزایر توفان‌زده را نیمه کاره گذاشت.

فیلیپین کشوری به طور گسترده کاتولیک‌نشین است و شهروندان آن نیز به انجام انواع مراسم و مناسک مذهبی گوناگون در طول سال شهره‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه میلیون‌ها نفر از مردم در مانیل، پایتخت آن کشور، از صبح روز یک‌شنبه برای تجمع دیدار با پاپ فرانسیس به خیابان‌ها رفته‌اند.

خبرگزاری رویترز از قول برگزارکنندگان مراسم دیدار پاپ، می‌گوید انتظار می‌رود تا ۶ میلیون نفر برای مراسم عشای ربانی بعد از ظهر یک‌شنبه در خیابان‌ها باشند. رقمی که از آخرین تجمع ۵ میلیونی مردم برای دیدار با پاپ، در زمان پاپ ژان پل دوم، که آن هم ۲۰ سال پیش در فیلیپین انجام شد، بیشتر است.

ده‌ها هزار پلیس و سرباز مامور حفظ امنیت طی این سفر هستند
ده‌ها هزار پلیس و سرباز مامور حفظ امنیت طی این سفر هستند

این کشور در عین حال یک عملیات گسترده برای حفظ امنیت نیز ترتیب داده است و ۵۰ هزار پلیس و سرباز در آن حضور دارند.

دیدار پنج روزه پاپ فرانسیس از این کشور جنوب‌شرق آسیا، در پی دیدار دو روزه او از سری‌لانکا، از روز پنج‌شنبه آغاز شده است.

این دومین سفر آسیایی پاپ فرانسیس، طی پنج ماه است. سفر به فیلیپین خود چهارمین سفر رهبر کلیسای کاتولیک به این کشور است.

پاپ فرانسیس گفته بود دلیل اصلی دیدار او از فیلیپین سفر به مناطقی‌ست که از توفان‌های اخیر آسیب گسترده‌ای دیده‌اند. توفان «هایوان»، قوی‌ترین توفانی که بر سطح زمین ثبت شده است، در نوامبر سال ۲۰۱۳، بیش از ۷۳۰۰ کشته برجای گذاشت.

با این همه وضعیت جوی سفر او به «لیته»، مرکز اصلی وزش آن توفان، را نیمه‌تمام گذاشت و پاپ فرانسیس به مانیل بازگشت.

XS
SM
MD
LG