لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۷

راه‌پیمایی‌هایی در حمایت از ترامپ در شهرهای آمریکا برگزار شد


واشینگتن؛ نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در المپیا
واشینگتن؛ نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در المپیا

در شهرهای آمریکا تظاهرات و راه‌پیمایی‌هایی در حمایت از رئیس‌جمهوری آن کشور برگزار شده‌است. بنا بر گزارش‌ها عمده راه‌پیمایی‌ها بدون بروز خشونت انجام شده، اما گزارش‌هایی از خشونت و درگیری در کالیفرنیا منتشر شده‌است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در دست‌کم ۲۸ ایالات از ۵۰ ایالت آمریکا تظاهراتی در حمایت از دونالد ترامپ برپا شده‌است.

رادیو همگانی آمریکا و خبرگزاری رویترز به‌نقل از برپاکنندگان این تظاهرات حمایت‌آمیز می‌گویند، در مقایسه با شماری که در جریان مراسم تحلیف علیه آقای ترامپ دست به راه‌پیمایی زدند، انتظار حضور شمار کم‌تری از شرکت‌کنندگان در تظاهرات حمایتی می‌رفت.

این راه‌پیمایی در ۱۴ اسفند ماه با عنوان «روح آمریکا» نامیده شده‌است. یکی از سازمان‌دهندگان به روزنامه «ایندیاناپلیس‌استار» گفته مخالفان آقای ترامپ «شانسی به او (برای انجام کارهایش) نمی‌دهند... ما هم جمع شده‌ایم تا حمایت خود را از رئیس‌جمهوری ایالات متحده نشان دهیم».

رویترز می‌گوید عمده این تظاهرات بدون مشکل و بروز خشونت برپا شده‌است. اما در برکلی در ایالت کالیفرنیا، میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از حامیان و مخالفان رئیس‌جمهوری درگیری رخ داده‌است. سه افسر پلیس نیز در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

به گزارش روزنامه «استار تریبیون» در مینه‌سوتا، شماری بالغ بر ۴۰۰ نفر از حامیان آقای ترامپ، و شماری کم‌تر از مخالفان در ساختمان ایالتی در سنت‌پل جمع شدند. کشمکش‌هایی رخ داده و دست‌کم ۶ نفر از مخالفان بازداشت شده‌اند.

رادیو دولتی نش‌ویل نیز گفته‌است میان شماری از حامیان و مخالفان برخوردهای فیزیکی رخ داده، اما پلیس جلوی وقوع کشمکش را گرفته و در مجموع اتفاق خاصی نیفتاده‌است.

به گزارش رویترز در نیورویک -زادگاه دونالد ترامپ و مرکز عمده فعالیت‌های او پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری- شماری نزدیک به ۲۰۰ نفر از حامیان رئیس‌جمهوری در برابر «برج ترامپ» تجمع کردند. در واشینگتن، پایتخت ایالات متحده نیز شماری نزدیک به ۱۵۰ نفر به سوی میدان لافایت راه‌پیمایی کرده‌ و حمایت خود را از ۴۵مین رئیس‌جمهوری ایالات متحده نشان داده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تعطیلات آخر هفته‌ی خود در پالم‌بیچ فلوریدا می‌گذراند و کاروان حامی او در راه مار-ا-لاگو برای لحظاتی در برابر شماری از حامیان توقف کرده و آقای ترامپ از خودرو پیاده شده و برای آن‌ها دست تکان داد.

دونالد ترامپ در انتخابات سال گذشته میلادی پیروز شد و از ۲۰ ژانویه، یک ماه و نیم پیش، هدایت دولت ایالات متحده را در دست دارد.

XS
SM
MD
LG