لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۷

بیل گیتس برای چهارمین سال پیاپی ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد


بیل گیتس
بیل گیتس

بیل‌ گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت، برای چهارمین سال پیاپی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد.

به گزارش مجله فوربس، که هر ساله در ماه مارس میلادی فهرستی از ثروتمندترین افراد جهان ارائه می‌کند، آقای گیتس با ثروتی برابر با ۸۶ میلیارد دلار، در صدر این فهرست قرار گرفت.

به گزارش فوربس امسال تعداد میلیاردرهای جهان با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل از ۱۸۱۰ نفر به ۲۰۴۳ نفر رسید. این اولین بار است که تعداد میلیاردرهای جهان به بیش از دو هزار نفر می‌رسد. مجموع دارایی این افراد به ۷.۶۷ تریلیارد می‌رسد که ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فوربس ۳۱ سال است که رکورد ثروتمندترین‌‌های جهان را جمع‌آوری می‌کند. این میزان افزایش تعداد میلیاردرها و همینطور مجموع ثروت‌ آنها در این سه دهه بی‌سابقه بوده است.

جف بزوس موسس و مدیر عامل شرکت آمازون که سال قبل در رده پنجم این فهرست قرار داشت، به مقام سوم صعود کرد. ثروت وی با رشدی معادل ۲۷.۶ میلیارد به ۷۲.۸ میلیارد دلار رسید. نفر چهارم این فهرست آمانیکو اورتگا، موسس اسپانیای شرکت پوشاک زارا است. ثروت اورتگا ۴.۳ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مارک زاکربرگ موسس و مدیر عامل فیس بوک در رده پنجم فهرست امسال قرار گرفته است. کارلوس اسلیم، ثروتمند افسانه‌ای مکزیکی که صاحب شرکت‌های چند منظوره‌ زیادی در زمینه معدن، فن‌آوری، معاملات املاک، رسانه‌ها و همینطور خدمات مالی است، مقام ششم این فهرست را به خود اختصاص داده است. ثروت اسلیم ۵۴.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به گزارش فوربس از میان ۱۹۵ میلیارد تازه، کشور چین با ۷۶ میلیارد تازه‌وارد، مکان نخست را به خود اختصاص داده است. پس از آن کشور آمریکا است که ۲۵ نفر را به این فهرست اضافه کرده است. جوان‌ترین میلیارد فهرست امسال جان کولیژن جوان ۲۶ ساله ایرلندی است که به همراه دو نفر دیگر شرکت استرایپ (یک شرکت فن‌آوری در زمینه پرداخت آنلاین) را تاسیس کرده است.

تعداد میلیاردرهای زیر چهل سال در فهرست امسال فوربس ۵۶ نفر بود که از سال قبل ده نفر کمتر است.

به گزارش ایندیپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رده ۵۴۴ ام این فهرست قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG