لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۱

روحانی: از مشورت‌های آقای هاشمی استفاده می‌کنیم


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری منتخب ایران و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ششم تیر ماه برای دومین بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا پس از این دیدار رئیس‌جمهوری منتخب ایران گفت «ما همیشه از مشورت‌های خوب شما (خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی) بهره‌مند شده‌ایم و خواهیم شد».

بنا به این گزارش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ابراز امیدواری کرده است که «اقدامات آقای روحانی به‌زودی به نتیجه برسد».

این گفت‌وگو در محل استقرار موقت رئیس‌جمهوری منتخب ایران، در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجام شده است.

هاشمی رفسنجانی در عین حال گفته است که حسن روحانی «سازماندهی خوبی کرده‌اند و کارها به‌خوبی پیش می‌رود».

به گزارش خبرگزاری ایلنا نیز حسن روحانی گفت «در این دیدار مباحث مختلف روز و آینده مطرح شد».

جزئیات بیشتری در مورد گفت‌وگوهای این دو منتشر نشده است.

هاشمی رفسنجانی پیشتر در دیدار دیگری با گروهی از فعالان سیاسی در حوزه علمیه قم گفته بود «مشکلات پیش روی دولت آینده بسیار زیاد است و همه مسئولان دلسوز و مردم متعهد کشورمان، باید دست در دست یکدیگر، دولت آینده را در راه تحقق برنامه‌ها و اهداف خود یاری و پشتیبانی کنند».

اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر از حضور شهروندان در انتخابات به نفع حسن روحانی ستایش کرده است.

حسن روحانی که با کسب اکثریت قاطع آرای انتخابات ۲۴ خرداد ماه به پیروزی رسید، از حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی برخوردار است.

او از این حمایت‌ها سپاسگزاری کرده و پیام تشکر او از این هر دو چهره سیاسی در تلویزیون دولتی ایران نیز پخش شد.

شورای نگهبان ایران صلاحیت هاشمی رفسنجانی را -که خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده بود- برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی رد کرد.

این رد صلاحیت با اعتراضاتی روبه‌رو شد، اما خود هاشمی رفسنجانی خواهان رسیدگی مجدد به آن نشد.

در نهایت در پی حمایت او و محمد خاتمی و گروه بزرگی از اصلاح‌طلبان و چهره‌های مخالف و نیز گروهی از معترضان به دولت، حسن روحانی با فاصله‌ای زیاد از دیگر نامزدها در انتخابات پیروز شد.

او همینک در حال آماده کردن کابینه دولت خویش است.

حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی پیشتر نیز -پس از پیروزی آقای روحانی- دیدار کرده بودند؛ اما این تازه‌ترین دیدار آنها در حالی انجام می‌شود که در برخی محافل هوادار اصلاح‌طلبان در ایران نگرانی‌هایی در مورد «تلاش اصول‌گرایان برای مصادره» پیروزی او دیده می‌شود.

از جمله روزنامه بهار، چاپ تهران، در آغاز تیر ماه در گزارشی به انتشار مطالبی در رسانه‌های وابسته به اصولگرایان به این «تلاش‌ها» پرداخته بود و از اقدام نماینده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در کیهان در «حمایت از حسن روحانی و تاختن به اصلاحات» گفته بود.

روزنامه بهار تاکید کرده بود که «پیروزی رییس‌جمهوری منتخب با حمایت اصلاح‌طلبان چیزی نیست که تنها او به زبان بیاورد بلکه آمار نیز این‌گونه سخن می‌گویند».

گمانه‌زنی‌های گوناگونی در مورد کابینه آینده حسن روحانی منتشر شده که همگی هنوز در حد حدس گمان‌اند و دفتر آقای روحانی آن‌ها را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG