لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۹

ریو ۲۰۱۶؛ اعتراضات به حذف بهداد سلیمی


آقای سلیمی «عضو عراقی» هیئت داوران و «همسر» او را دلیل قبول نشدن حرکات دوضرب خود عنوان کرده‌است
آقای سلیمی «عضو عراقی» هیئت داوران و «همسر» او را دلیل قبول نشدن حرکات دوضرب خود عنوان کرده‌است

بهداد سلیمی در حرکت یک‌ضرب در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری در المپیک ریو، با ثبت رکورد ۲۱۶ کیلوگرم رکورد جهان و المپیک را شکست، اما داوران حرکت‌های دوضرب او را رد کردند.

حذف آقای سلیمی از مسابقات به اعتراضاتی انجامید که باعث شد پلیس به محل مسابقات فرستاده شود.

سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی ایران گفته است حذف آقای سلیمی یک «دسیسه آشکار» بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهداد سلیمی، نیز گفته است «این‌ها همه به خاطر دشمنی بعضی با علی مرادی، رئیس فدراسیون از سوی بعضی آدم‌هایی است که در ژوری نشسته بودند و نخواستند من مدال بگیرم.»

سلیمی، حضور «یک عضو عراقی» و همسر عراقی وی در هیئت داوران را دلیل قبول نشدن حرکات دوضرب خود عنوان کرده‌است.

او توضیحی در مورد آنچه «دشمنی» توصیف کرده و یا اتهام‌های خود به اعضای هیئت داوران نداده‌است.

لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی که موفق به کسب مدال طلا شد، گفته است «خشم در سالن مشهود بود، ولی او اشتباه کرده بود و به همین دلیل ناکام ماند. من تمام عمرم می‌خواستم قهرمان المپیک بشوم، و شدم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزنه‌بردار ایرانی و مربی او چند دقیقه با هیئت داوران به بحث مشغول بودند و در همین زمان تماشاچیان ایرانی در محل نیز به «هو کشیدن» اقدام کرده‌اند. ولی در نهایت مسابقات به پایان رسید.

به گزارش این خبرگزاری، در حالی‌که تنش و هیجان ادامه داشته، نزدیک به ده نفر از نیروهای ضدشورش پلیس برزیل وارد محل شده‌اند، اما در نهایت آرامش به محل بازگشت.

نتیجه نهایی مسابقات در وزن ۱۰۵+ کیلو یک طلا و یک برنز برای گرجستان (تالاخادزه و ایرالکی ترمانیدز) و نقره برای گر میناسیان، وزنه‌بردار ارمنستانی بود.

تالاخادزه در عین حال توانسته‌است با مهار مجموعا ۴۷۳ کیلوگرم، در مجموع وزنه‌ها به‌جای حسین رضازاده، صاحب رکوردی تازه‌ شود.

XS
SM
MD
LG