لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

دیدار اضطراری رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پی مرگ ملکه زیبایی


روز پنج‌شنبه گروهی از شهروندان ونزوئلا به دعوت هنرمندان آن کشور در تظاهراتی در کاراکاس، پایتخت، شرکت کردند
روز پنج‌شنبه گروهی از شهروندان ونزوئلا به دعوت هنرمندان آن کشور در تظاهراتی در کاراکاس، پایتخت، شرکت کردند
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پی کشته شدن مونیکا اسپیر، ملکه زیبایی پیشین آن کشور، روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک دیدار امنیتی اضطراری تشکیل داد.

قتل خانم اسپیر در خیابان به بحث داغی در ونزوئلا تبدیل شده است که ریشه در نگرانی‌ها از افزایش جرایم و جنایت‌ها در آن کشور دارد.

شهرت و محبوبیت خانم اسپیر خود بر این موضوع سایه افکنده است.

نیکولاس مادورو، سیاست‌مدار نزدیک به هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری درگذشته، که اینک سکان رهبری را در آن کشور در دست دارد، گفته است با قاتلان ملکه زیبایی پیشین با «مشت آهنین» برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها او این گفته‌ها را در دیداری بیان کرده است که با فرمانداران و شهرداران ونزوئلا ترتیب داده بود تا یک «برنامه اضطراری ضد جنایت» طرح‌ریزی شود.

مادورو گفته است «همه باید در این مورد پاسخ‌گو باشند» و او خود نیز «مسئولیتی که بر گردنش است» را می‌پذیرد.

خبرگزاری فرانسه از قول کتی پولیدو، مدیر برنامه‌ریزی خانم اسپیر در گفت‌وگو با بخش اسپانیایی‌زبان شبکه سی‌ان‌ان، نوشته است که ملکه زیبایی پیشین تنها با شلیک یک گلوله کشته شده است.

مونیکا اسپیر که هنرپیشه‌ای ساکن ایالات متحده بود همراه همسر پیشین و فرزندش برای سپری کردن تعطیلات به سرزمین مادری خود، ونزوئلا، بازگشته بود.

در زمان قتل خودروی آنها در خیابان خراب و متوقف شده بود، جایی‌که با حمله گروهی مسلح روبه‌رو شدند. خانم اسپیر، ۲۹ ساله، و همسر پیشین او، هنری بری، در برابر دختر پنج‌ساله خود با شلیک گلوله کشته شده‌اند.

دختر خردسال آنها نیز در پی تیراندازی‌ها زخمی شده است.

روز پنج‌شنبه گروهی از شهروندان ونزوئلا به دعوت هنرمندان آن کشور در تظاهراتی در کاراکاس، پایتخت، شرکت کردند.

گروهی از هنرمدان نامه‌ای اعتراض‌آمیز نیز به «مجلس ملی» آن کشور نوشته‌ و دولت را متهم به «نادیده گرفتن» جرم و جنایت کرده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که ونزوئلا از جمله کشورهایی با بالاترین نرخ جرم و جنایت در جهان است.

بنا به گزارش یک سازمان غیردولتی در سال ۲۰۱۳، قتل دلیل مرگ ۷۹ نفر از هر صد هزار شهروند این کشور بوده است. وزارت کشور ونزوئلا آمار دیگری در این مورد منتشر کرده است که در آن ۳۹ نفر در هر صد هزار نفر به قتل رسیده‌اند. این آمار در ایالات متحده ۴.۷ در هر صد هزار نفر، در آلمان ۰.۸ و در فرانسه ۱.۲ در هر صدهزار نفر است.
XS
SM
MD
LG