لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

دیدبان حقوق بشر سوریه: قاسم سلیمانی در سوریه به طور سطحی زخمی شده


قاسم سلیمانی
قاسم سلیمانی

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه و یک مقام امنیتی گفته‌اند قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، «در جریان نبرد علیه شورشیان سوری در نزدیکی حلب، جراحت‌های سطحی برداشته است».

گزارش‌های تازه پس از آن منتشر می‌شود که روابط عمومی سپاه پاسداران، به طور رسمی اعلام کرده است آقای سلیمانی «در سلامت کامل است».

در ۲۳ آبان ماه خبری در وب‌سایت دبکا، که در بیت‌المقدس قرار دارد، منتشر شد که به نقل از «منابع نزدیک» از «کشته شدن» فرمانده سپاه قدس حکایت داشت.

این خبر خود در پی افزایش کشته‌های سپاه پاسداران در نبردهای سوریه منتشر شده است؛ آنچه در نهایت با واکنشی رسمی سپاه پاسداران روبه‌رو شد.

اما چهارم آذر ماه خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و یک مقام امنیتی حاضر در سوریه تاکید کرده است که او «چند روز پیش زخمی شده است».

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، گفته است فرمانده شاخه بروم‌مرزی سپاه پاسداران در حوالی «العس» در جنوب حلب، زخم‌هایی سطحی برداشته است».

به گفته آقای عبدالرحمان، سلیمانی زمانی زخمی شده که «مشغول رهبری عملیاتی در حاشیه العس، جایی که تحت کنترل نیروهای حامی حکومت [بشار اسد] است، بود».

او افزوده است که «شمار زیادی از نیروهای ایرانی در این منطقه حضور دارند».

رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید گروه‌های شورشی، از روز شنبه عملیاتی را برای عقب راندن نیروهای بشار اسد از مناطقی در جنوب حلب، انجام داده‌اند. مناطقی که به گفته این سازمان، با کمک نیروهای نظامی ایرانی و حزب‌الله لبنان و نیز حملات هوایی روسیه، به دست قوای اسد افتاده است.

در آبان ماه گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که ایران «کمتر از دو هزار نیروی نظامی» در سوریه دارد تا به ارتش بشار اسد کمک کنند.

ایران می‌گوید حضور نیروهای آن در سوریه تنها با اهداف «مستشاری» انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG