لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۵

نیروهای دولتی سوریه حملات جبهه نصرت به ادلب را دفع کردند


 تانک‌های ارتش سوریه
تانک‌های ارتش سوریه

نیروهای جبهه نصرت و برخی دیگر گروه‌های شورشی سوری حمله‌ای به پاسگاه‌ها، مراکز پلیس و ساختمان‌های دولتی در شهر ادلب سوریه انجام داده‌اند که به گفته مقام ‌های دولتی سوریه «دفع شده است». در درگیری‌ها دست‌کم ۳۵ نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید شبه‌نظامیان جبهه نصرت -شاخه‌ای از القاعده در سوریه- به همراه گروه‌های دیگر حملاتی همزمان را همراه با پرتاب راکت و انفجارهای انتحاری، به شهر ادلب انجام داده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری حملات پنجم آبان ماه شورشیان و اسلام‌گرایان به ادلب، جدی‌ترین از این دست علیه نیروهای دولتی سوریه طی دو سال گذشته و از زمانی‌ست که شورشیان کنترل برخی روستاها و شهرهای اطراف آن را در دست گرفتند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، می‌گوید چهار نفر از نیروهای جبهه نصرت خود را در شهر منفجر کرده‌اند.

به گفته این گروه از ناظران، برخی نیروهای پلیس محافظ فرماندهی پلیس و فرمانداری شهر به شورشیان کمک کرده‌اند تا وارد این دو ساختمان بشوند.

نیروهای دولتی پس از آن ساختمان‌ها را باز پس گرفته‌اند.

شبکه الاخباریه که هوادار دولت سوریه است از قول یک مقام ارشد پلیس که نامش برده نشده می‌گوید ارتش سوریه حملات را دفع کرده است.

این مقام پلیس می‌گوید هیچ یک از شورشیان در شهر باقی نمانده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه گفته است در پی درگیری‌ها ابوولید اللیبی، فرمانده حملات، کشته شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید ۱۵ شورشی و ۲۰ سرباز در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

به گفته این گروه، برخی از اعضای گروه اسلام‌گرای جبهه نصرت که کشته شده‌اند، خارجی بوده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول یکی از فعالان در شهر که نامش را به دلیل امنیت جانی فاش نکرده می‌گوید بیشتر حملات و درگیری‌ها در بخش جنوبی شهر رخ داده است.

این خبرگزاری در عین حال از «اسد کانجو» یکی دیگر از فعالان در ادلب نقل کرده است که حملات روز دوشنبه «ضربه‌ای روحی» به نیروهای دولتی بوده است.

او افزوده که شهر در حال حاضر در آرامش است.

XS
SM
MD
LG