لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۱۱

ترامپ اکثر آرای جمهوری‌خواهان در واشینگتن را از آن خود کرد


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، تنها نامزد باقی‌مانده در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، موفق شده اکثریت آرای رقابت‌هایی که عملا پایان یافته‌است، را در واشینگتن از آن خود کند.

رای‌گیری شب چهارم خرداد ماه در ساعت هشت به وقت واشینگتن به پایان رسید و شبکه‌های برآورد آرا، میلیاردر نیویورکی را پیروز «رقابتی» معرفی کرده‌اند که البته رقیبی ندارد.

به گزارش رویترز نتیاج اولیه نشان می‌دهند او ۷۶ درصد آرا را به دست آورده است.

برگه‌های انتخاباتی واشینگتن هنوز نام تد کروز، جان کیسیک و بن کارسن را همراه داشته‌اند، سناتور تگزاس، فرماندار اوهایو و متخصص بیماری‌های اعصاب، مدتی‌ست که از گردونه رقابت‌ها کنار کشیده‌اند.

شمار آرای نیابتی یا «دلگیت‌های» ترامپ تا پیش از واشینگتن به مجموع ۱۱۸۹ رای می‌رسد که تنها اندکی تا آرای لازم برای آنکه بتوان او را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد، یعنی ۱۲۳۷ رای، فاصله دارد.

واشینگن خود ۴۴ دلگیت دارد.

هنوز پنج ایالت از جمله ایالت پرجمعیت کالیفرنیا در راه هستند که رقابت در آن‌ها به رای‌گیری‌های درونی خاتمه می‌دهد.

کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه برای معرفی نامزد نهایی هفتم ژوئن تشکیل خواهد شد: دو هفته دیگر.

ترامپ، نامزد جنجالی‌ای که نظرهایی مانند دیوار کشیدن در مرز مکزیک یا جلوگیری از ورود مسلمانان را مطرح کرده، با کنار کشیدن کروز و کسیسک، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود. با این همه اختلافات بر سر معرفی نهایی او، در سطوح بالای حزب و در میان چهره‌های ارشد آن هنوز ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG