لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۸

حملات شدید رقبای ترامپ به او در مناظره جمهوری‌خواهان


از راست: کروز و ترامپ
از راست: کروز و ترامپ

تد کروز و مارکو روبیو، رقبای اصلی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان آمریکا، حملات شدیدی را متوجه او کرده و بسیاری از وعده‌های انتخاباتی او و گفته‌هایش را زیر سوال برده‌اند.

تازه‌ترین مناظره جمهوری‌خواهان در چهارچوب تعیین نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، در شبکه تلویزیونی «فاکس» انجام شده است.

دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد نهایی پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌کنندگان در مناظره شبکه فاکس بسیاری از گفته‌ها و نظرات پیشین این میلیاردر آمریکایی را، در ضدیت با آنچه اکنون می‌گوید، هدف قرار داده‌اند؛ از موضوع جنگ عراق گرفته تا مسئله مهاجران. ترامپ هم گفته است «باید همیشه مقداری انعطاف‌پذیر بود».

سناتور روبیو و تد کروز در مورد گفته‌های شدید ترامپ علیه مهاجران پرسیده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که او همزمان از کارگران خارجی در ویلای اختصاصی‌اش در فلوریدا استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ گفته آنها برای مدت کوتاهی به کار مشغول بودند، چون بقیه کار کوتاه‌مدت را قبول نمی‌کنند؛ «در نتیجه ما آنها را (برای کار) وارد می‌کنیم و بعد هم برشان می‌گردانیم».

آقای کروز از آقای ترامپ خواسته است بخش پخش‌نشده‌ای از مصاحبه‌اش با نیویورک‌تایمز را در اختیار افکار عمومی بگذارد.

به گفته رقبای این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، او در حقیقت در مقابل مسئله مهاجرت، در مقایسه با آنچه در انظار همگانی مطرح می‌کند، انعطاف‌پذیرتر است.

ترامپ در سخنرانی‌های علنی خود می‌گوید اگر رئیس‌جمهوری شود، دیواری در مرز آمریکا و مکزیک می‌کشد و ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی را نیز اخراج می‌کند.

او در مناظره فاکس، از طرح گفته‌های خصوصی‌اش در نیویورک‌تایمز خودداری کرده، اما گفته انعطاف بیشتری در پیش خواهد گرفت، مثلا «ارتفاع دیواری که می‌خواهد بکشد را کوتاه‌تر می‌کند».

او در عین حال در مورد کارکنان خارجی در ایالات متحده نیز گفته بیشتر کسانی که تحصیلات و تخصص عالی دارند، باید مجاز باشند در آمریکا بمانند.

ان‌پی‌آر، زمانی که هر یک از نامزدها در مناظره به خود اختصاص داده‌اند را نشان می‌دهد

رقبای میلیاردر آمریکایی در عین حال گفته‌اند او نامزد درستی برای آنکه به رقابت با هیلاری کلینتون فرستاده شود، نیست. چراکه او قبلا از کارزار خانم کلینتون حمایت مالی کرده است.

ترامپ می‌گوید این کار را به خاطر پول کرده‌ و افزوده است «کسی که هیلاری کلینتون نمی‌خواهد با او رو در رو شود، دونالد ترامپ است».

هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال جاری میلادی است. او در حال حاضر در حال رقابت با برنی سندرزی، سناتور ورمونت است.

طی روزهای گذشته بار دیگر بر شدت حملات برخی از چهره‌های مشهور جمهوری‌خواه علیه دونالد ترامپ افزوده شده‌است.

در ۱۳ اسفند میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲، ترامپ را «ریاکار» توصیف کرده و از جمهوری‌خواهان خواسته به خاطر منافع کشور و حزب، او را طرد کنند.

XS
SM
MD
LG