لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۸

ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف وارد واشینگتن شد‎


آقای ترامپ، همسرش ملانیا، و اعضای خانواده‌اش در بنای یادبود آبراهام لینکلن
آقای ترامپ، همسرش ملانیا، و اعضای خانواده‌اش در بنای یادبود آبراهام لینکلن

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف و در دست گرفتن امور اجرایی ایالات متحده، وارد واشینگتن، پایتخت آمریکا شد.

دونالد ترامپ در سخنانی در جمع مردمی که در بنای یادبود آبراهام لینکلن جمع شده بودند، وعده داد «آمریکایی عظیم برای همه آمریکایی‌ها» بسازد.

دونالد ترامپ، بعدازظهر ۳۰ دی ماه وارد واشینگتن شد. او -از جمله- در مراسم اولیه‌ای شرکت کرد که در برابر بنای یادبود لینکلن، ۱۶مین رئیس‌جمهوری آمریکا برپا شده بود.

آقای ترامپ پس از ادای احترام به لینکلن -رئیس‌جمهوری آمریکا که به عقاید برابری‌طلبانه و آزادی‌خواهانه شهرت دارد- گفت «این سفر ۱۸ ماه پیش شروع شد. من کارهایی انجام دادم، اما شما کارهای بسیار بیشتری انجام دادید. من یک پیام‌آور هستم. تنها یک پیام‌آور».

او سپس با تاکید بر شعار انتخاباتی‌اش وعده داد «آمریکایی عظیم» برای «همه ملت» آن بسازد. او سپس افزود «مردان و زنانی که فراموش شده‌اند» دیگر «هرگز به فراموشی سپرده نخواهند شد».

در مراسم اولیه در برابر بنای لینکلن، شماری از هنرمندان ایالات متحده نیز به اجرای برنامه پرداختند؛ از جمله توبی کیث، خواننده موسیقی کانتری و لی گرینوود.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پیش از این مراسمی در میهمانی نهاری در جمع متحدان خود در کنگره ایالات متحده، نیز شرکت کرد.

در این مراسم که پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، از جمله حاضران در آن بود، آقای ترامپ گفت رایان قوانین زیادی را برای تهیه در سال‌های پیش‌رو در دست خواهد داشت و افزود «و الان او کسی را دارد که پای این قوانین را (برای اجرایی شدن) امضا خواهد کرد».

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از اعضای پیشنهادی خود برای پست‌های وزارت نیز ستایش کرده و گفته است «آی‌کیوی ما اکنون بیشتر از مجموع تمام کابینه‌های پیشین است».

برآوردها حاکی‌ست صدها هزار نفر برای شرکت در مراسم تحلیف آقای ترامپ به پایتخت آمریکا رفته یا در آن جمع شده‌اند. همزمان گروه‌های مخالف دونالد ترامپ نیز قرار است دست به تظاهراتی علیه او بزنند.

مراسم تحلیف دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه (عصر اول بهمن ماه) آغاز می‌شود.

XS
SM
MD
LG