لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۵

ترامپ، استیون منوچین را «برای وزارت خزانه‌داری در نظر گرفته‌است»


بنا بر گزارش‌ها، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، استیون منوچین، بانکدار پیشین و سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای هدایت وزارت خزانه‌داری دولت خود معرفی کند.

بنا بر گزارش‌ها، آقای منوچین که مدیر امور مالی ستاد دونالد ترامپ، در جریان رقابت‌های انتخاباتی بود، از بین شماری دیگر از نام‌هایی که طی روزهای گذشته مطرح شده بودند، انتخاب شده‌است.

روزنامه نیویورک‌تایمز، نخستین نشریه‌ای بود که احتمال معرفی استیون منوچین برای پست خزانه‌داری را منتشر کرد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام جمهوری‌خواه که نامش فاش نشده می‌گوید نام او احتمالا تا روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) رسما اعلام خواهد شد.

از دیگر کسانی که گفته شده بود ممکن است برای این پست در نظر گرفته شده باشند، جیمی دایمون، رئیس جی‌پی ‌مورگان چیس یا جب هنسارلینگ، نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده بودند.

آقای منوچین، که رویترز او را مدیر و سرمایه‌گذاری موفق در بخش خصوصی و «صندوق‌های پوشش ریسک» توصیف کرده، برای مدت ۱۷ سال در شرکت خدمات مالی و بانکداری «گلدمن ساکس» کار می‌کرد. او در سال ۲۰۰۲ «گلدمن ساکس» را ترک کرد.

انتخاب احتمالی او برای وزارت خزانه‌داری، نخستین انتخاب یک فرد با تجربه‌ی کاری در «وال‌استریت»، از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به این‌سو به شمار می‌رود؛ زمانی که هنری پالسون، در دوره ریاست‌جمهوری جرج بوش، و در اوج بحران مالی، کلید خزانه ایالات متحده را در دست گرفت.

جک لو، وزیر فعلی در دولت باراک اوباما، دو سال برای گروه بانکی سیتی کار می‌کرد و بیشترین بخش از تجربه‌اش به کار دانشگاهی و دولتی باز می‌گردد.

XS
SM
MD
LG