لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۴

ستاد دونالد ترامپ: اتهام‌های مطرح‌شده از سوی زنان تخیلی است


دونالد ترامپ همراه همسرش در حال مصاحبه با سی‌ان‌ان و صدای آمریکا
دونالد ترامپ همراه همسرش در حال مصاحبه با سی‌ان‌ان و صدای آمریکا

سه شهروند زن آمریکایی در گفت‌وگو با دو نشریه آن کشور، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه را متهم به «دست‌مالی نامناسب» خود کرده‌اند. ستاد آقای ترامپ و خود او این اتهام‌ها را «کذب» و «تخیلی» نامیده و رد کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز ۲۱ مهر ماه در گزارشی گفته است دو شهروند زن آمریکایی، می‌گویند ترامپ رابطه فیزیکی نامناسبی با آن‌ها داشته‌است. یکی از این اتهام‌ها به سه دهه پیش باز می‌گردد و از سوی جسیکا لیدز مطرح شده‌است. به گفته خانم لیدز، آقای ترامپ، در جریان پرواز به نیویورک کنار او نشسته بود؛ پس از ساعتی شروع به دست زدن به او کرده و تلاش کرده، اعضای بدنش زیر لباس‌های زیر را لمس کند.

جسیکا لیدز می‌گوید مجبور شده صندلی خود را عوض کند و جای دیگری بنشیند. خانم لیدز در عین حال می‌گوید به شرکت هوایی که با آن سفر می‌کرده، شکایتی نکرده، چون در آن زمان، در سال‌های ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰، آزارهایی مانند این علیه بازرگانان زن، بی‌سابقه به شمار نمی‌رفت.

زن دیگری که در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز شکایتی مشابه را مطرح کرده می‌گوید دونالد ترامپ، در سال ۲۰۰۵ میلادی، در آسانسور «ساختمان ترامپ»، جایی که او مشغول کار در یک دفتر معاملات ملکی بوده، ناگهان شروع به بوسیدن او کرده‌است. راشل کروکز می‌گوید خودش را در آسانسور به ترامپ معرفی کرده و دست داده است. آقای ترامپ که در آن زمان یک بازرگان شناخته‌شده و در عین حال چهره‌ای تلویزیونی بود، دست او را ول نکرده و ناگهان شروع به بوسیدن گردن و لب او کرده‌است.

سال ۲۰۰۵ میلادی همان زمانی‌ست که ویدئوی جنجالی دونالد ترامپ، و گفته‌های او در مورد زنان در جریان یک برنامه تلویزیونی ضبط شده‌است. در این ویدئو، میلیاردر ساکن نیویورک گفته بود «وقتی ستاره باشی می‌توانی با زنان هرکاری خواستی بکنی».

راشل کروکز می‌گوید این ماجرا را همان روز برای خواهر و دوست‌پسر خواهرش تعریف کرده‌است. هر دوی این افراد نیز با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت‌وگو کرده‌اند.

هر دو شهروندی که این اتهام‌ها را مطرح کرده‌اند، در عین حال گفته‌اند به هیلاری کلینتون در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری رای خواهند داد.

گزارش دیگری در همین روز در روزنامه «پالم بیج پست» در ایالت فلوریدا منتشر شده است. میندی مک‌گلیورای، زن ۳۶ ساله‌ای اهل این ایالت گفته اتفاق مشابهی میان دونالد ترامپ و او در سال ۲۰۰۳ افتاده است. خانم مک‌گلیورای می‌گوید این موضوع را با مقام‌های انتظامی در میان نگذاشته بود، اما به چند نفر از دوستان و اعضای خانواده خود گفته‌است. یک مرد نیز می‌گوید به خاطر دارد که او این ماجرا را در همان سال‌ها برایش تعریف کرده بود. این اتفاق به گفته خانم مک‌گلیورای، در جریان کنسرت ری چارلز، نوازنده و خواننده فقید جاز، رخ داده بود.

ستاد نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری و خود دونالد ترامپ این اتهام‌ها را رد کرده‌اند. ترامپ به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته هیچ یک از دو ماجرای تعریف‌شده در این روزنامه واقعیت ندارند. سخنگوی کارزار انتخاباتی نیز در بیانیه‌ای گفته است «تمام این مقاله یک‌سره تخیلی‌ست». در مورد اتهام‌های مطرح‌شده در فلوریدا نیز این ستاد می‌گوید ماجرا «کذب و عاری از هرگونه صداقت است».

به گفته این ستاد «کاملا مسخره‌ است که بتوان تصور کرد یک بازرگان پیشروی شناخته‌شده در سطح جهان، با سابقه‌ای عالی در استخدام زنان به عنوان نیروی کار در شرکت‌هایش، کارهای ادعا شده در این ماجراها را انجام دهد. و اینکه این ماجراها دهه‌ها بعد از آنکه رخ داده‌اند درز پیدا می‌کنند، خود نشان‌دهنده اصل قضیه است».

رای‌گیریِ انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، که رقیبان اصلی آن را دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون، از حزب دمکرات تشکیل می‌دهند، سه هفته دیگر برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا نیز از آغاز ۲۰۱۷ هدایت دولت را در دست خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG