لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

ترامپ اعلام کرد از رایان و مک‌کین حمایت می‌کند


نامزد حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ، که پیشتر حاضر به حمایت از دو چهره سرشناس این حزب در انتخابات کنگره نشده بود، پس از انتقادهای اخیر و واکنش‌های درون‌حزبی، اکنون می‌گوید از پل رایان و جان مک‌کین حمایت می‌کند.

پیش از این، در واکنش به انتقادهای پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده و سناتور جان مک کین از سخنان ترامپ در مورد خانواده یک افسر مسلمان آمریکایی که در جنگ‌ عراق جان باخته، او حاضر نشده بود در انتخابات کنگره در پاییز آینده، از این دو پشتیبانی کند.

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگــــــــــــرام رادیو فردا|

این موضوع خود به انتقادهای تازه‌ای از او انجامید. در نهایت نامزد جمهوری‌خواهان موضع خود را تغییر داد و ۱۵ مرداد ماه در سخنانی در «گرین‌بــِی» از این دو اعلام حمایت کرد.

ترامپ گفته «ما به اتحاد نیاز داریم. ما باید در این انتخابات پیروز شویم».

او افزوده است «به خاطر هدف مشترکمان برای بازگرداندن عظمت به آمریکا، من از رئیس مجلس، پل رایان، پشتیبانی می‌کنم».

به گفته آقای ترامپ، پل رایان «مرد خوبی‌ست» و «شاید ما در برخی مسائل اختلافاتی داریم، اما در بیشتر موارد هم‌عقیده‌ایم».

او خدمات نظامی سناتور مک‌کین را نیز ستوده و اعلام کرده از او حمایت می‌کند.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، در عین حال تاکید کرده است که همکاری جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا، ضروری‌ست.

دونالد ترامپ می‌گوید «باید متحد شویم… ولی لازم است جمهوری‌خواهان سنا و مجلس نمایندگان به تمام تغییراتی که باید انجام دهیم، وفادار بمانند».

اخیرا برخی چهره‌های جمهوری‌خواه به انتقاد از ترامپ پرداخته‌اند؛ از جمله جرج بوش، نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، هانک پالسون، وزیر خزانه‌داری جرج بوش یا برنت اسکاکرافت، مشاور امنیت ملی در دوره ریاست جرج بوش پدر و جرالد فورد. ریچار هانا، عضو جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا نیز روز سه‌شنبه به طور رسمی از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، در انتخابات پیش‌رو حمایت کرد.

در واکنش به این رخدادها، ترامپ گفته وضع کارزار او «هرگز به این خوبی، یک‌پارچه و متحد نبوده است».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هشتم نوامبر برگزار می‌شود و ۴۵مین رئیس‌جمهوری آن کشور از ژانویه سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG