لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

کروبی: افشاگری ها موجب محدوديت در انتشار روزنامه و سايت اعتماد ملی شد


مهدی کروبی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات گفته است: که افشاگرهای وی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان اخير به توقيف روزنامه اعتماد ملی و همچنين محدوديت برای وب سايت حزب اعتماد ملی منجر شد.

به گزارس سحام نيوز، وب سايت خبری حزب اعتماد ملی، آقای کروبی در جريان سفر خود به قزوين گفته است:«برخی از افشاگری های بنده و اسنادی که درباره آزار جنسی بازداشت شدگان اخير ارائه کردم موجب محدوديت در انتشار روزنامه و سايت اعتماد ملی شد.»

اعتماد ملی، روزنامه منتقد دولت ايران، در اواخر مردادماه سال جاری به دستور دادستانی تهران توقيف شد.

در همین زمینه مهدی کروبی اضافه کرد:«مسئولان بدانند که هيچ گاه توقيف يک روزنامه يا فيلتر کردن سايت مانع از انتشار خبری نمی شود.مطبوعاتی ها نيز نگران نباشند چرا که يک روزنامه تعطيل شد يک روزنامه ديگر راه اندازی می شود و هيچ گاه شرايط اين گونه نخواهد ماند.»

مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی، همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات و رويکرد مسئولان نظام جمهوری در قبال تظاهرات «آرام»، معترضان گفت:« جريان حاکم به جای ادای مسئوليت، معترضان را سرکوب کرده، مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب جان باختن کسانی شد که تنها به نتيجه يک انتخابات اعتراض داشتند و متاسفانه با بازداشت شدگان رفتاری صورت گرفت که موجب شده تا به امروز همچنان گرفتار حوادث پس از انتخابات باشيم.»

دبيرکل حزب اعتماد ملی افزوده است:« البته اکنون با مستنداتی که ارائه شد مسئولان متوجه آن شده اند که در کهريزک و امثال آن جنايتی رخ داده است که غير قابل بخشش است.»

مهدی کروبی طی ماه گذشته اطلاعاتی در خصوص اقدامات عليه بازداشت شدگان، از جمله تجاوز، منتشر کرده و از مسئولان خواسته بود به اين موارد رسيدگی کنند.

نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجلس خبرگان، درباره احتمال آزار جنسی بازداشت شدگان اخير، با واکنش های بسياری از سوی مقامات بلندپايه جمهوری اسلامی رو به رو شد.

در جريان تجمع های معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ۲۲ خرداد، به گفته مسئولان قوه قضاييه دست کم چهار هزار نفر بازداشت شدند که هم اکنون نزديک به سيصد نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گفته عليرضا بهشتی، از اعضای کميته پيگيری ستاد های ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات ۷۲ نفر کشته شده اند. اين در حالی است که مقامات دولت ايران کشته شدن ۳۰ نفر را در اين وقايع تاييد کرده اند.

«خدشه به جمهوريت نظام»

مهدی کروبی همچنين در بخش ديگری از اظهارات خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات تا کنون گفته است:« نگران وارد شدن خدشه به جمهوريت نظام هستم ، نگران اين هستيم که جمهوريت از نظر محتوايی به مرور حذف شده و تنها يک چيز صوری و ظاهری از آن باقی بماند».

آقای کروبی اضافه کرده است:« نبايد به دليل عدم مقبوليت جمهوريت توسط يک انديشه و فکر خاص دلسرد شده و مسئوليت ها را سلب کنيم بلکه بايد با تدبير و دورانديشی، مصمم و قاطع به کار خود ادامه دهيم»

مهدی کروبی با پيش بينی روز های «سخت» در آينده بر« ايستادگی» و کار«تشکيلاتی» تاکيد کرده است.
XS
SM
MD
LG