لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

مهدی کروبی: رفتارهای اخير جناح تماميت‌خواه، ناشی از یأس و نااميدی است


مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ايران، در نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ايران حملات اخير به منزل مسکونی اش را ناشی از ياس و نا اميدی در درون جناح حاکم بر کشور دانسته است.

به گزارش سحام نيوز، مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی، با اشاره به حملات اخير به منزلش گفته است:« در ماجرای حملات وحشيانه شب های قدر ديديم که ابتدا مزدبگيران را افراد مؤمن، متعهد و ولايت مدار قلمداد کردند و با حضور فرماندهان نيروی انتظامی و سياسی منطقه در صحنه، مهر تائيد بر اين ادعا زدند.»

مهدی کروبی در ادامه نوشته است:« اما وقتی ديدند که نقشه های شان بر آب شد و حاصلی نبردند و با طرد و نفرت مردم ايران و جهانيان مواجه شدند طی اطلاعيه ای اين عناصر را خودسر، بی تدبير و بی بصيرت ناميدند. عده ای خودسر؟ آری، عده ای خودسر که نيروی عظيم اطلاعاتی، امنيتی و قضائی و نظامی که مدعی کنترل جهان است از شناسائی و تنبيه آنها عاجز می ماند. آنچنان ناشيانه می خواهند دروغ را با دروغ پاک کنند که نمی توانند دم خروس تزويرشان را از پس پشت قسم حضرت عباس خوردن های شان پنهان نگه دارند.»

حملات به منزل مهدی کروبی هفته گذشته طی چند روز ادامه داشت. اما شديد ترين حمله شب پنجشنبه و قبل از راهپيمايی روز «قدس» اتفاق افتاد. در اين حمله منزل مهدی کروبی هدف تیراندازی مهاجمان قرار گرفت و در ورودی منزل وی به آتش کشیده شد. مهاجمان همچنين با شکستن پنجره ها از گاز اشک آور استفاده کردند.

صبح روز جمعه نيز اين مهاجمان با تجمع درب منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زيارت عاشورا کردند.

سپاه محمد رسول الله روز يکشنبه در بيانيه ای، تجمع مقابل منزل مهدی کروبی را «محکوم» کرد و گفته بود که «مسببان تجمع و تيراندازی مقابل منزل کروبی افرادی کاملا خودسر و کاملا بی ارتباط با بسيج و سپاه هستند.»

مهدی کروبی همچنين در نامه خود خطاب به مردم گفته است:« ما نيک واقفيم که در جناح ديکتاتورماب تماميت خواه چنان ياس و نااميدی، تفرقه و تشتت،و سر در گمی و عدم برنامه ريزی ای حکم فرماست که بروز چنين رفتارهای ابلهانه ای از جمله نتايج همين ياس و نااميدی است. واقفيم که اوليا امور تسلطی بر اعصاب و روان پريشان خود ندارد و از داشتن برنامه ای برای اداره کشور حتی در ابتدائی ترين سطوح آن محرومند و بارزترين نمونه آن همين حمله های ناشيانه و به بند کشيدن خبرگان و نخبگان اين ملت است.»

مهدی کروبی تصريح کرده است:« چنين نمايش های کودکانه ای نيز نه تنها راه ما را سد نخواهد کرد که برعکس بر ايمان ما به راهی که دنبال می کنيم خواهد افزود: راه مبارزه با دروغ و سبعيت و قلدرمآبی.»

مهدی کروبی همچنين گفته است:« طنز ماجرا اما آنجاست که اين جماعت قليل با چنين رفتارهايی سخيف، ساده دلانه گمان می برند که می توانند مهدی کروبی را با بی شرمی ها و اذيت و آزارهای کودکانه شان، در دفاع از مردم و آرمانهای انقلاب مايوس کنند».

حملات به منزل مهدی کروبی در روزهای گذشته با واکنش گسترده اصلاح طلبان روبرو شده است و محمد خاتمی، رييس جمهور سابق ايران، گفته است که «عدم برخورد جدی با چنين پديده ‌ای باعث جری‌ تر شدن قانون شکنان و هياهوگران شده است. اين رفتارها بيش از هر چيز باعث وهن نظام و لطمه ديدن انقلاب است.»

مجمع روحانيون مبارز، مهمترين تشکل روحانی اصلاح طلب، نيز در بيانيه ای با محکوم کردن اين اقدام خواستار رسيدگی هرچه سريعتر مراجع قانونی نسبت به اين حادثه شدند.

به دنبال بروز اين حوادث، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد نيز با حضور در منزل آقای کروبی از وی دلجويی کردند.
XS
SM
MD
LG