لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۷

نسرين ستوده در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد


نسرين ستوده، فعال حقوق بشر و وکيل دادگستری که در زندان اوین است، در پی اعتصاب غذایی که از هفته پیش شروع کرده، با وخامت حال روبرو شده و به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه سوم آبان ماه وبسایت کلمه، نسرين ستوده از هفته پيش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود و دو روز است که به بهداری منتقل شده است.

رضا خندان، همسر خانم ستوده در گفت وگو با رادیو فردا از وضعیت همسرش گفت: «متاسفانه وضعیت خوبی ندارد. ما یکشنبه پس از پنج روز اعتصاب دیدیمش که خیلی ضعیف شده بود ما خیلی نگرانش هستیم. الان دو سال و نیم زندان هست و انرژی زیادی از دست داده است.»

آقای خندان همچنین گفت نسرین ستوده برای اعتراض به فشارهایی که به خانواده‌اش وارد می‌شود، به ویژه پس از ممنوع‌الخروج کردن دخترشان، این بار دست به اعتصاب غذا زده است.

وی گفت: «مدتی است که اين فشارها (بر ما) بيشتر شده و تمرکز آن را بر روی بچه‌های ما گذاشتند. دخترم را ممنوع الخروج کردند و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تماس گرفتند در رابطه با آن ممنوع‌الخروجی ما را شفاها احضار کردند، که همسرم از اين هم خبر دار شد.»

همسر خانم ستوده همچنین به سایت کلمه گفت: «من خيلی اصرار کردم که از اعتصابغذا صرف نظر کند اما می‌گفت من هيچ کاری اينجا از دستم بر نمی‌آيد و آخرين راه اعتراض برای من همين اعتصاب غذا است. شما تصور کنيد يک وکيل لايحه دفاعيه خودش را که دادسرا خواسته محاکمه کند، ناچار شده روی يک دستمال کاغذی بنويسد و آن را هم ازش گرفته‌اند به عنوان يک کار غيرقانونی و از آن تاريخ ملاقات حضوری بچه‌ها را قطع کردند.»

رضا خندان گفته است: «از طرفی ملاقات های حضوری ما هم بيش از سه ماه است که توسط دادستانی قطع شده، ملاقات‌های کابينی ما را هم به روزهای چهارشنبه تبعيد کردند که مانند بقيه روزهای يکشنبه نباشيم تا اينگونه بتوانند ما را منزوی کرده و تحت کنترل داشته باشند. از سوی ديگر دختر من روزهای چهارشنبه ۴ ساعت درس رياضی دارد که منطقا نمی‌تواند هر هفته غيبت کند و از اول مهرماه فقط يک بار توانسته به ديدن مادرش بيايد. »

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ۲۲ تیرماه در گفت‌وگویی با رادیوفردا اظهار کرد که دهم تیرماه از ممنوع‌الخروج بودن خود و دخترش آگاه شده است.

نسرين ستوده از ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است.
XS
SM
MD
LG