لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

رييس سازمان سيا استعفا کرد


.
.
ژنرال ديويد پترائوس، رييس سازمان اطلاعات آمريکا (سيا)، از مقام خود استعفا کرد. ژنرال پترائوس به داشتن رابطه خارج از چارچوب ازدواج اذعان کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، ژنرال پترائوس روز پنج شنبه ۱۸ آبان استعفای خود را به باراک اوباما،‌ رئيس جمهوری آمريکا، تسليم کرده است.

ژنرال ديويد پترائوس جمعه ۱۹ آبانماه ، پس از دريافت پاسخ رسمی رئيس جمهوری آمريکا، در بيانيه ای که در اختيار رسانه ها قرار گرفت ، اعلام کرد که به کاخ سفيد رفته و از رئيس جمهوری آمريکا تقاضا کرده تا با استعفای وی از مقام رياست سازمان سيا موافقت کند.

ژنرال ديويد پترائوس اضافه کرده است که در«قضاوت خود بسيار ضعيف» عمل کرده است.

ژنرال ديويد پترائوس تصريح کرده است: «چنين رفتاری به عنوان رهبر يک سازمان چون سازمان ما و به عنوان يک همسر غير قابل قبول است.»

در همين حال باراک اوباما نيز با صدور بيانيه ای از خدمات ژنرال پترائوس قدردانی کرده و وی را «يکی از ژنرال های برجسته نسل خود» دانسته است که به ارتش آمريکا «کمک کرد تا چالش های جديدی را پشت سر گذارد.»

طبق اين گزارش، رييس جمهوری آمريکا، مايکل مورل، معاون ژنرال پترائوس، را به عنوان سرپرست سازمان سيا منصوب کرده است.

ژنرال پتريوس ۳۷ سال پيش با هالی پترائوس ازدواج کرد. او در آن زمان دانشجوی دانشکده افسری در آکادمی نظامی ايالات متحده در «وست پوينت» بود.

در حالی خبر استعفای ژنرال پترائوس منتشر شده است که طی ماههای اخير ازعملکرد سازمان سيا در جريان حادثه حمله به کنسولگری آمريکا در بنغازی در بازدهم سپتامبر سال جاری که به کشته شدن چهار آمريکايی از جمله سفير ايالات متحده در ليبی منجر شد، انتقاد شده است.

پیشتر قرار بود که ژنرال پترائوس هفته آينده برای ارايه گزارش درباره دلايل حادثه حمله به کنسولگری آمريکا در بنغازی به پرسش های نمايندگان کنگره پاسخ دهد.

با پذيرش رسمی استعفای ژنرال ديويد پترائوس جلسه پرسش و پاسخ نمايندگان کنگره با حضور مايکل مورل برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG