لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

مطهره شفیعی، از روزنامه‌نگاران بازداشتی، آزاد شد


مطهره شفیعی
مطهره شفیعی
مطهره شفیعی یکی از روزنامه‌نگارانی که در موج جدید دستگیری روزنامه‌نگاران در ایران بازداشت شده بود، بعد از ظهر دوشنبه ۹ بهمن آزاد شد.

بنا به گزارش‌های رسیده، مطهره شفیعی که یکشنبه در دفتر روزنامه آرمان بازداشت شده بود، با قید کفالت آزاد شده است.

آزادی خانم شفیعی در حالی روی می‌دهد که ۱۳ تن از روزنامه‌نگاران بازداشت شده، همچنان در زندان هستند.

روز دوشنبه کیوان مهرگان از خبرنگاران سایت شفقنا و حسین یاغچی از خبرنگاران هفته‌نامه آسمان به شمار روزنامه‌نگاران بازداشت شده در سه روز اخیر افزوده شدند.

کیوان مهرگان بار نخست پس از حوادث عاشورای سال ۸۸ بازداشت شده بود. او در آن دوره دبیر ضمیمه روزنامه اعتماد بود. مهرگان پس از آزادی از بازداشت اول به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد اما در روز ۱۶ آذر ۸۹ برای دومین بار بازداشت شد. پس از آن شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی، او را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی، سیاسی، فرهنگی و مجازی محکوم کرد.

حسین یاغچی اما برای نخستین بار است که بازداشت می‌شود.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه به ساختمان روزنامه‌های نشریات اصلاح‌طلب شرق، بهار، اعتماد، آرمان و هفته‌نامه آسمان یورش برده و ۱۱ تن از روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند.

امیلی امرایی، ساسان آقایی، اکبر منتجبی، جواد دلیری، نسرین تخیری، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، پژمان موسوی و پوریا عالمی، روزنامه‌نگارانی هستند که یکشنبه در محل کار خود بازداشت شده‌اند.

صبا آذرپیک خبرنگان پارلمانی پیشین روزنامه اعتماد و شماری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز شامگاه یکشنبه با یورش ماموران به خانه‌اش بازداشت شد.

سلیمان محمدی و میلاد فدایی اصل دو روزنامه‌نگاری هستند که شنبه پس از خروج از محل کارشان بازداشت شده بودند.

برپایه گزارش‌ها، حکم بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران هم در اختیار نیروهای امنیتی قرار داشت که به محل روزنامه‌ها رفته بودند؛ اما به دلیل عدم حضور این روزنامه‌نگاران، تاکنون موفق به دستگیری آنها نشده‌اند.

خبرهای دریافتی حاکی از آن است که برای شماری از روزنامه‌نگاران هم احضاریه ارسال شده است.

هنوز دلیل این بازداشت‌ها و اتهام‌های بازداشت شدگان اعلام نشده است. اما از خبرگزاری مهر به نقل از محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گزارش داده که اتهام روزنامه‌نگاران بازداشتی، مطبوعاتی نبوده است.

حسینی افزود: «در حال بررسی موضوع هستیم و بعد از جمع‌آوری اطلاعات زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «هنوز بررسی دقیقی در مورد دلایل این مسئله انجام نشده و به محض تکمیل اطلاعات در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
XS
SM
MD
LG