لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

همسر سعید عابدینی: همسرم در زندان تهدید به مرگ شده است


نغمه عابدینی در تصویر همراه با همسر و فرزندانش
نغمه عابدینی در تصویر همراه با همسر و فرزندانش

نغمه عابدینی، همسر کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار، سعید عابدینی که در ایران در زندان است، به خبرگزاری رویترز گفته است که همسرش از سوی زندانیانی که خود را هم‌قطاران «داعش» نامیده‌اند، تهدید به مرگ شده است.

خانم عابدینی، ۲۳ مرداد به خبرگزاری رویترز گفت علاوه بر نبود مراقبت‌های بهداشتی و مشکلات غذایی، هم‌بندان همسرش گفته‌اند گروهی از زندانیان سنی که خود را هم‌صف با دولت اسلامی (عراق و شام)، «داعش»، نامیده‌اند، او را به مرگ‌ تهدید کرده‌اند.

رویترز می‌گوید مشخص نیست این زندانیان عراقی هستند یا ایرانی.

سعید عابدینی، کشیشی تبشیری ۳۴ ساله، شهروند آمریکا و از تبار ایرانی‌ست؛ او در سفری به ایران به خاطر «راه‌اندازی کلیساهای خانگی» و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به هشت سال زندان محکوم شده است.

خانواده آقای عابدینی می‌گویند که او برای «دیدار با خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود و هدف دیگری از سفر خود نداشت.

سعید عابدینی «تهدیدی» را که از آن مطلع شده به مادرش که برای ملاقات او به زندان رجایی‌شهر رفته بود، گفته است.

نغمه عابدینی به رویترز می‌گوید همسرش «پیشتر نیز به خاطر تغییر دین به مسیحیت هدف تهدید قرار گرفته بود. ما اکنون متوجه شده‌ایم که اعضای زندانی «داعش» نیز گفته‌اند، او هدف شماره یک آنهاست».

به گفته خانم عابدینی، همسرش در «بخشی مشترک ولی بندی جدا» از کسانی که «اعضای دولت اسلامی» نامیده، نگهداری می‌شود. به گفته او سعید عابدینی می‌ترسد اتاق خود را برای پیوستن به زندانیان دیگر برای هواخوری ترک کند.

نغمه عابدینی در عین حال گفته است فرزندان این زوج یک ویدئو برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهیه کرده‌اند که در آن از اوباما می‌خواهند پدرشان را سالم به خانه بازگرداند.

باراک اوباما خود نخستین بار در بهمن سال گذشته در یک سخنرانی عمومی خواستار آزادی سعید عابدینی شده بود.

این خواستی‌ست که مقام‌های آمریکایی آن را به کرات تکرار کرده‌اند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا هنوز واکنشی به درخواست آنها برای توضیح در مورد تازه‌ترین گفته‌های نغمه عابدینی نشان نداده است.

هنوز گزارش یا خبر دیگری نیز در این مورد منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG